طرز تهیه پنکیک دکمه ای خوشمزه و مخصوص به روش امریکایی

طرز تهیه پنکیک دکمه ای

طرز تهیه پنکیک دکمه ای مینی پن کیک خوشمزه xvc jidi k d n li hd

پنکیک دکمه ای یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و مجلسی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود. این پنکیک خوشمزه معمولا برای استفاده از انواع شیرینی ها و دسرها تهیه می شود و بیشتر جنبه تزیینی دارد. البته در این دستور ما با پنکیک دکمه ای یک صبحانه عالی و بسیار مقوی اماده کرده ایم که نسبت به ذائقه خود می توانید این پنکیک های خوشمزه و فانتزی را به همراه شکلات صبحانه، نوتلا، انواع مربا و عسل سرو کنید. اگر می خواهید از این پنکیک ها برای پذیرایی از مهمان استفاده کنید، برای مجلسی تر شدن صبحانه، حتما پنکیک ها را داخل یوان های شفاف بریزید، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک دکمه ای
آرد سفید۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ قاشق غذاخوری
کره½ قاشق غذاخوری
شیر¾ لیوان
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
وانیلنوک قاشق چایخوری

دستور پخت پنکیک دکمه ای

مرحله اول

برای تهیه پنکیک دکمه ای خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل و نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس کره آب شده را به همراه شیر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را در حدی ترکیب می کنیم که با هم یکدست شوند، سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را به کاسه اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه کردیم، فقط باید مواد را در حدی ترکیب کنیم که با هم یکدست شوند و نیاز به مخلوط کردن بیش از حد نیست. در ادامه مایه پنکیک را درون قیف یک بار مصرف یا جای سس می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و کف آن را با مقدار خیلی کمی روغن چرب می کنیم. در ادامه مایه پنکیک را به کمک قیف یا جای سس به صورت دایره های کوچک روی تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه روی پنکیک های دکمه ای جباب زد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز رنگ بگیرد. در پایان پنکیک ها را داخل لیوان های بزرگ با عسل، مربا یا شکلات صبحانه ترکیب می کنیم و با میوه های فصل تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.