طرز تهیه قارچ استراگانوف خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه قارچ استراگانوف

طرز تهیه قارچ استراگانوف رستورانی روسی شف طیبه برای 4 نفر xvc jidi rhv hsjvh kt

قارچ استراگانوف یکی از انواع غذاهای محبوب بین المللی است که اصالت آن متعلق به روسیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی روسی در ادامه با سایت چیسی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
قارچ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۳ حبه
آب گوشت۱ لیوان
خامه۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان۱ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت قارچ استروگانف

مرحله اول

برای تهیه قارچ استراگانوف مخصوص ابتدا پیاز را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس سیر را له می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را نیز اضافه می کنیم تا رنگ قارچ ها سیاه نشود. حدود ۵ تا ۷ دقیقه قارچ ها را با حرارت متوسط سرخ می کنیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس آب گوشت را در سه مرحله به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم آرد را مخلوط می کنیم تا از گلوله شدن آن جلوگیری کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه آرد به طور کامل در آب گوشت حل شد، جعفری خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و زردچوبه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا سس غلیظ شود و قارچ ها به طور کامل مغز پخت شوند.

مرحله پنجم

حالا خامه را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شود، سپس پی از اینکه سس غلیظ شدف خامه را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود. در پایان این غذای خوشمزه را به همراه پوره سیب زمینی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 5 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_khebreha
مطالب مرتبط
طرز تهیه هواری گوشت و نخود خوشمزه به روش سنتی عربی

طرز تهیه هواری گوشت و نخود خوشمزه به روش سنتی عربی

طرز تهیه هواری گوشت هواری گوشت از غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب در جنوب کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه ترتیلا پنیری خوشمزه و مخصوص به روش مکزیکی

طرز تهیه ترتیلا پنیری خوشمزه و مخصوص به روش مکزیکی

طرز تهیه ترتیلا پنیری نان تورتیلا یک نان مکزیکی است که از آن برای انواع غذای مکزیکی مثل تاکو و بوریتو استفاده می ‌کنند. پخت این نان به مدت زمانی کمی احتیاج …

طرز تهیه حلوا کاسه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شیرازی

طرز تهیه حلوا کاسه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شیرازی

طرز تهیه حلوا کاسه حلوا کاسه یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر شیراز می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.