طرز تهیه کوکو جو پرک رژیمی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه کوکو جو پرک

طرز تهیه کوکو جو پرک رژیمی برای لاغری خوشمزه با جو پوست کنده

کوکوی جو پرک یکی از انواع کوکوهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
جو پرک۱ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۳ حبه
شوید خشک۱ قاشق چایخوری
پاپریکا½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد درشت
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو جو پرک

مرحله اول

برای تهیه کوکوی جو خوشمزه ابتدا جو پرک را در یک کاسه آب به مدت ۳۰ دقیقه می خیسانیم تا نرم شود، سپس آب اضافی جو پرک را می گیریم و آنرا داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب اضافی پیاز را می گیریم و آنرا به کاسه حاوی جو پرک اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی را هم با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به همراه شوید خشک و سیر رنده شده به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر مایه کوکو شل بود می توانیم کمی آرد سفید یا آرد نخودچی به آن اضافه کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه مایه کوکو را به صورت یک جا یا مانند کتلت در دست شکل می دهیم و در تابه می اندازیم.

مرحله پنجم

حالا باید صبر کنیم تا یک سمت کوکو به خوبی سرخ شود، پس از اینکه سمت زیرین کوکو سرخ شد، انرا به آرامی بر می گدانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکوی جو پرک را به صورت داغ به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 2 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/melorin9213

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.