طرز تهیه سالاد کلم یونانی ساده و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد کلم یونانی

طرز تهیه سالاد کلم یونانی با کلم بروکلی گل کلم xvc jidi shghn gl d khkd

سالاد کلم یونانی یکی از انواع سالادهای خاص و خوشمزه بین المللی است که اصالتی یونانی دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم۱ عدد کوچک
کلم بروکلی۱ بوته کوچک
هویج۴ عدد متوسط
ماست یونانی¾ لیوان
سس مایونزیک سوم لیوان
سرکه سیب۲ قاشق غذاخوری
عسل۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد کلم یونانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم یونانی ابتدا یک قابلمه مناسب را نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. در ادامه پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کلم بروکلی را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس به آب جوش اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم کلم بروکلی به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کمی نرم شود، سپس آنرا آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

حالا کلم بروکلی را کنار می گذاریم تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه کلم بروکلی را داخل کاسه سالادخوری می ریزیم، سپس گل کلم را پس از شستشو به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج را نیز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه سالادخوری می افزاییم. در ادامه برای تهیه سس سالاد ماست را به همراه سس مایونز، عسل، سرکه سیب و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه جداگانه ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

در صورت تمایل می توانید آب لیمو ترش را جایگزین سرکه سیب کنید. در پایان سس را به سالاد اضافه می کنیم و پس از اینکه به خوبی ترکیب کردیم، روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 1 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/cookingclassy

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.