طرز تهیه خوراک قارچ خوشمزه و مخصوص رژیمی به روش ایتالیایی

طرز تهیه خوراک قارچ

طرز تهیه خوراک قارچ آب پز غذا با قارچ چی بپزم و سیب زمینی و فلفل دلمه مرغ سرخ کردن xvc jidi o vh rhv

خوراک قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی رژیمی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ ۵۰۰ گرم
سیر۳ حبه
سس سویا۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک۳ قاشق غذاخوری
روغن۱ قاشق غذاخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک قارچ

مرحله اول

برای تهیه خوراک قارچ رژیمی ابتدا قارچ ها را تمیز می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. در صورتی که پشت قارچ ها باز باشد بهتر است آنها را با دستمال نمدار تمیز کنیم چون اگر با آب بشوییم به راحتی خشک نمی شوند.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ ها را پس از اینکه به طور کامل خشک شدند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و قارچ ها را با دست به خوبی زیر و رو می کنیم تا به طور کامل با روغن مایع کاور شوند.

مرحله سوم

در صورتی که روغن مایع کم بود می توانیم یک قاشق دیگر اضافه کنیم. پس از اینکه قارچ ها را به طور کامل با روغن مایع کاور کردیم، سرکه بالزامیک را به همراه سویا سس به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه آویشن و مقدار نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا قارچ ها را به همراه سس به یک ظرف مناسب فر انتقال می دهیم.

مرحله پنجم

فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد از ۱۰ دقیقه قبل روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس ظرف حاوی قارچ ها را به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا خوراک اماده شود. زمانی که قارچ ها نرم و لطیف شوند غذا اماده سرو است.

نکات پخت خوراک قارچ

خواص قارچ

قارچ یکی از انواع گیاهان بسیار پر مصرف در جهان است که خاصیت های بی شماری برای سلامتی و درمان انواع بیماری ها دارد. در صورتی که تمایل دارید با خاصیت ها و مضرات این خوراکی خوشمزه بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم که مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/vegspirationfeed

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.