طرز تهیه املت راتاتویی خوشمزه یک صبحانه سالم و رژیمی

طرز تهیه املت راتاتویی

طرز تهیه املت راتاتویی رژیمی صبحانه خوشمزه xvc jidi hlgj vhjh j dd

املت راتاتویی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و مقوی بین المللی است که با سبزیجات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر
تخم مرغ۶ عدد درشت
گوجه فرنگی۴۰۰ گرم
کدو سبز۱ عدد
بادمجان۱ عدد درشت
فلفل دلمه ای رنگی۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ½ پیمانه
سیر۲ حبه
سس تند۱ قاشق غذاخوری
برگ ریحان½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن زیتونبه مقدار کافی

دستور پخت املت راتاتویی

مرحله اول

برای تهیه املت راتاتویی خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه روغن زیتون در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود، در ادامه کدو سبز و بادمجان را به صورت حلقه ای یا نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

چند دقیقه کدو بادمجان را تفت می دهیم، سپس فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه سس تند و آب مرغ به تابه اضافه می کنیم. اگر دوست دارید این املت خوشمزه را به صورت تندتر سرو کنید می توانید به دلخواه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سس تند بیشتر اضافه کنید.

مرحله چهارم

در ادامه مواد موجود در تابه را به خوبی مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم گوجه فرنگی ها آب بیندازند و به نقطه جوش برسند. پس از اینکه آب موجود در تابه به نقطه جوش رسید، سیرها را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا باید صبر کنیم آب موجود در تابه کشیده شود و مواد به روغن بیفتند. پس از اینکه مواد املت به روغن افتاد تخم مرغ ها را اضافه می کنیم. تخم مرغ را در نقاط مختلف تابه می شکنیم و پس از ان برگ های ریحان را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه روی تخم مرغ ها می ریزیم.

مرحله ششم

حالا درب تابه را می گذاریم و به مدت حداقل ۶ دقیقه زمان می دهیم تا تخم مرغ ها سفت شوند. در صورتی که دوست دارید تخم مرغ املت را به صورت هم زده اضافه کنید، پس از اینکه تخم مرغ ها را اضافه کردید مواد املت را با قاشق زیر و رو کنید.

مرحله هفتم

نیازی به بستن درب تابه نیست، باید به صورت مداوم املت را هم بزنیم تا املت خودش را بگیرد و تخم مرغ ها بپزند. پس از اینکه املت آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان بربری تازه سرو می کنیم.

نکات پخت املت راتاتویی

نان مناسب

بهترین نان برای ما ایرانیان در کنار انواع املت ها نان بربری می باشد، در صورتی که تمایل دارید این املت خوشمزه را برای صبحانه تهیه کنید توصیه  می کنیم نان بربری را هم به صورت خانگی تهیه کنید. برای مشاهده آموزش تهیه این نان خوشمزه به صورت خونگی در ادامه می توانید با مطلب زیر همراه باشید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/changalpanir

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.