طرز تهیه فاهیتا گوشت خوشمزه و مخصوص به روش مکزیکی

طرز تهیه فاهیتا گوشت

طرز تهیه ساندویچ بیف فاهیتا انواع فاهیتا مکزیکی تند با گوشت گوساله xvc jidi thidjh aj

فاهیتا گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالتی مکزیکی دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۱٫۵ فلفل
پیاز۳ عدد متوسط
گشنیز۳ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
زیره سبز و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت فاهیتای گوشت

مرحله اول

برای تهیه فاهیتای گوشت مکزیکی ابتدا گوشت گوشاله را به صورت نواری نازک و باریک برش می زنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را نیز به صورت نواری نازک برش می زنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مقداری زیره سبز، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر تخم گشنیز، زردچوبه و فلفل قرمز به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با دست یا قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد گوشت و سبزیجات بروند و کاملا مخلوط شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سبزیجات و گوشت طعم دار شوند. پس از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت گوساله را از دیگر مواد جدا می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت بالا قرار می دهیم. اگر گوشت را با حرارت کم سرخ کنیم آب می اندازد و به همین دلیل سفت می شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که هنگام سرخ کردن گوشت باید انرا به صورت مداوم هم بزنیم تا نسوزد. پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد مقداری نمک اضافه می کنیمو پس از موادی که در کنار گوشت رد یخچال قرار داده بودیم را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آب لیمو ترش ر اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت و سبزیحات مغز پخت شوند. هر چند لحظه یک بار باید مواد را هم بزنیم تا نسوزند. در پایان این غذای خوشمزه را به صورت ساندویچی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/foodaneh

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.