طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی ایران کوک و ذرت با گوشت بدون سیب زمینی نی نی سایت انواع غذا xvc jidi     d ko n  tvk d

کوکوی نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و نوین ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود فرنگی۳۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد درشت
سیر۳ حبه
تخم مرغ۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکوی نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه ابتدا نخود فرنگی را به همراه ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا نخود فرنگی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر و پیاز را نیز با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه نخود فرنگی به طور کامل پخت آنرا آبکشی می کنیم و به کاسه مواد می افزاییم. پس از اینکه نخود فرنگی به طور کامل خنک شد تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا ماسه کوکو را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شود و مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کوکو را در تابه می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم، سپس صبر می کنیم تا یک سمت کوکو سرخ شود. در ادامه کوکو را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکو را به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 22 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ssepidehsepidd
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده به روش ساده

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده به روش ساده

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد و رسپی های مختلفی …

طرز تهیه آش نعناع خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه آش نعناع خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه آش نعناع آش نعناع یکی از سوپ های خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه املت ترکیه ای خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه املت ترکیه ای خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه املت ترکیه ای املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.