طرز تهیه پاستا یونانی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا یونانی

طرز تهیه پاستا یونانی خوشمزه رستورانی چیکن با مرغ xvc jidi hsjh d khkd

پاستا یونانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه یونان است که با مواد متنوعی تهیه می شود و به همین دلیل رنگارنگ تر از پاستاهای معمولی است. این غذای خوشمزه یکی از معروف ترین غذاهای کشور یونان است و مانند انواع غذاهای یونانی به همراه پنیر فتا سرو می شود. اگر به دنبال کسف طعم های جدید هستید توصیه می کنیم این پاستای خوشمزه و متفاوت را از دست ندهید، برای مشاهده آموزش طرز تهیه پاستا یونانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱ بسته
سینه مرغ۱ عدد کامل
پیاز۱ عدد بزرگ
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
زیتون سیاه½ پیمانه
گوجه فرنگی خشک شده۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت پاستا یونانی

مرحله اول

برای تهیه پاستا یونانی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به همراه مقداری زردچوبه و ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. سپس پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن مایع داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل دلمه ای را نیز به صورت خلالی یا نگینی درشت خرد می کنیم و به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

پس از اینکه فلفل دلمه ای کمی نرم شد، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با ادویه ها مخلوط شوند. در ادامه قارچ را به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه آب اضافی قارچ کشیده شد و به خوبی سرخ شد، گوجه خشک را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه هسته های زیتون را خارج می کنیم و آنرا نیز به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مرغ پخته شده را به صورت ریش ریش خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. حالا تمام مواد را به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن پاستا می رویم.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. در ادامه مقداری نمک و روغن داخل آب جوش می ریزیم و در آخر پاستا را به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مغز پاستا به خوبی نرم و پخته شد، آنار آبکشی می کنیم و دروزن ظرف مورد نظرمان می کشیم. در ادامه مخلوط گوشت مرغ تفت داده شده را نیز روی پاستا می ریزیم و در صورت تمایل کمی پنیر فتا هم اضافه می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 16 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.