طرز تهیه کیک خرفه خوشمزه و مجلسی با بافت اسفنجی پنبه ای

طرز تهیه کیک خرفه

طرز تهیه کیک خرفه عصرانه زعفرانی خوشمزه xvc jidi d ovti

کیک خرفه یکی از انواع کیک های خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک خرفه
تخم مرغ۴ عدد
آرد قنادی۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
تخم خرفه۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک خرفه

مرحله اول

برای تهیه کیک خرفه مجلسی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا پس از اینکه مایه کیک آماده شد برای گرم شدن فر معطل نشویم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شرک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

مخلوط شکر و تخم مرغ را به مدت ۱۰ دقیقه با همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود مخلوط می کنیم. حالا تخم خرفه را در یک لیوان شیر می ریزیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که شیر باید هم دمای محیط باشد، سپس شیر و خرفه را به خوبی مخلوط می کنیمف سپس شیر را به همراه وانیل به کاسه مواد کیک اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد قنادی را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک شکل بگیرد و کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام آرد را اضافه کردیم باید در حدی مواد را مخلوط کنیم که فقط با هم یکدست شوند و نیاز به مخلوط کردن زیادی نیست چون این کار باعث می شود خاصیت بکینگ پودر از بین برود. حالا یک قالب مناسب را با روغن جدا کننده کیک چرب می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که روغن جدا کننده کیک نداشتیم می توانیم از کاغذ روغنی استفاده کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار قالب را محکم به کف سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر بماند تا به طور کامل بپزد. پس از گذشت ۴۵ دقیقه باید مراقب کیک باشیم تا نسوزد، سپس از فر خارج می کنیم و پس از خنک شدن سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/khanoome_no0on

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.