طرز تهیه کباب برگ زعفرانی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ سلطانی زعفرانی روی گاز خانگی در ماهیتابه تصویری با کیوی با مرغ xvc jidi  fhfh fv 

کباب برگ یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت راسته گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب برگ زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کباب برگ رستورانی ابتدا گوشت را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس آنرا با بیفتک کوب یا پشت کارد به خوبی می کوبیم تا کاملا پهن شود، و ضخامت آن به صورت یکدست در تمام قسمت های گوشت به نیم سانتی متر برسد.

مرحله دوم

اگر گوشتمان ضخامت زیادی داشت می توانیم آنرا از پهنا به دو قسمت تبدیل کنیم. پس از اینکه گوشت را به خوبی کوبیدم باید انرا برش بزنیم، بهترین پهنا برای سیخ کردن کباب برگ ۴ انگشت می باشد که می توانیم برای کباب خانگی انرا کمی کمتر در نظر بگیریم.

مرحله سوم

پس از اینکه کار برش زدن و آماده کردن گوشت به پایان رسید، آنرا داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن مایع را به همراه پیاز خلالی درشت، زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد طعم دهنده تمام قسمت های گوشت را پوشش دهند، سپس یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و آنرا حداقل به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت به خوبی طعم دار شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد، آنرا به سطح کار منقل می کنیم، سپس گوشت را با دست محکم ثابت نگه می داریم و سیخ را با کمی فشار داخل گوشت می کنیم و به همین ترتیب تمام گوشت را به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت را به سیخ بکشیم لبه های گوشت آویزان می شود که جای نگرانی ندارد، چون زمانی که کمی حرارت بخورد کاملا صاف می ایستد. در ادامه نقل زغال را به صورت یکدست آماده می کنیم و سیخ ها روی منقل می چینیم.

مرحله هفتم

حالا به صورت متداوم سیخ ها را می چرخانیم تا کباب به صورت یکدست بپزد. در پایان پخت کباب زعفران دم کرده و کره ذوب شده را روی کباب با برس می زنیم. پس از اینکه کباب ها آماده شدند، انها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ax__khoshmaze

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.