طرز تهیه کباب شیشلیک خانگی خوشمزه و مخصوص در منزل

طرز تهیه کباب شیشلیک

طرز تهیه کباب شیشلیک در ماهیتابه در منزل پسران کریم سرخ شده برش گوشت روی گاز مرغ دنده راز شیشلیک شاندیز

کباب شیشلیک یکی از کباب های سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با دنده گوسفند تهیه می شود. این کباب خوشمزه یکی کباب هایی محسوب می شود که دارای فوت و فن های بسیاری می باشد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب شیشلیک در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دنده گوسفندی۱ کیلوگرم
پیاز۳ عدد بزرگ
کره۱۰۰ گرم
فلفل سیاهنصف قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت کباب شیشلیک

مرحله اول

ابتدا دنده ها را با یک کارد تیز از هم جدا می کنیم، سپس برای مرینت یا همان طعم دهی به گوشت، پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و داخل یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه فلفل سیاه، نمک، زعفران دم کرده و ماست را به پیاز خلالی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حلاا پیاز ها و دیگر مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا پیازها کاملا رنگ بگیرند سپس گوشت دنده ها را به کاسه اضافه می کنیم و خوب با پیاز طعم دار شده مخلوط میکنیم. باید مواد را به خوبی مخلوط کنیم که تمام نقاط گوشت طعم دار شود.

مرحله سوم

حالا برای اینکه گوشت به خوبی طعم دار شود روی کاسه سلفون می کشیم و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت ۶ ساعت ظرف را از داخل یخچال بیرون می آوریم و با بیفتک کوب خوب می کوبیم تا گوشت یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله دنده ها را به سیخ های بزرگ می کشیم، اگر سیخ بزرگ ندارید می توانید از دو تا سیخ استفاده کنید و منقل را آماده می کنیم و زغال ها را به طور یکدست روشن می کنیم و سیخ های حاوی دنده را روی منقل می چینیم.

مرحله پنجم

حالا صبر می کنیم تا به مرور زمان کباب شوند. کره را در تابه ای کوچک قرار می دهیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب شود، سپس با آب لیمو ترش و مقداری زعفران مخلوط می کنیم و در پایان پخت کباب روی گوشت دنده ها می کشیم.

مرحله ششم

با مالیدن سس کره روی دنده ها شیشلیک نرم و لذیذی خواهیم داشت. چندین مرتبه این کار را انجام می دهیم.شیشلیک ها که آماده شد می توانید تعدادی گوجه فرنگی را نیز کباب کنید و همراه با پلو شیشلیک ها را نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 27 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خورش کدو سبز مجلسی و خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه خورش کدو سبز مجلسی و خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه خورش کدو سبز خورش کدو سبز یکی از انواع خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با روش های متنوعی پخته می شود، این خورش خوشمزه با دستورهای متنوعی …

طرز تهیه پیتزا ناچو خوشمزه رستورانی به روش مکزیکی

طرز تهیه پیتزا ناچو خوشمزه رستورانی به روش مکزیکی

طرز تهیه پیتزا ناچو این نوع پیتزا، یک نوع پیتزا مکزیکی است که ماده اصلی آن چیپس ترتیلا (ترتیا) بوده و مواد آن بر حسب ذائقه قابل تغییر است، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه خرش حلوا خوشمزه و مجلسی به روش گیلانی

طرز تهیه خرش حلوا خوشمزه و مجلسی به روش گیلانی

طرز تهیه خرش حلوا خرش حلوا یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی شمال کشورمان است که با سبزی خرش پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.