طرز تهیه سوپ اسفناج حرفه ای خوشمزه و مجلسی با خامه

طرز تهیه سوپ اسفناج

طرز تهیه سوپ اسفناج و قارچ مجلسی خامه ای برای کودکان با ماست با رشته شف طیبه رژیمی xvc jidi s  hstkh 

سوپ اسفناج یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی ایرانی است که برای تقویت بدن بسیار مفید است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
اسفناج۵۰۰ گرم
جو پرک۲ قاشق غذاخوری
خامه۲ قاشق غذاخوری
آب گوشت یا مرغ۳ لیوان
سیر۱ حبه
کره۲۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سوپ اسفناج مجلسی ابتدا اسفناج ها را پس از شستشو، داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم خودشان آب بیندازند و بپزند. در همین حین آب مرغ یا گوشت را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

جو پرک را به قابلمه حاوی آب گوشت اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بپزد. پس از اینکه آب موجود در قابلمه اسفناج به طور کامل تبخیر شد، اسفناج را با مخلوط کن یا میکسر پوره می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کره در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطرش بلند شود.

مرحله چهارم

در ادامه اسفناج پوره شده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و ۵ دقیقه تفت می دهیم، سپس به قابلمه حاوی جو پرک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد و غلیظ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه سوپ به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم سپس خامه را به سوپ اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا با سوپ یکدست شود. در پایان سوپ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان تست سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 25 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shirin.design.art

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.