طرز تهیه سوپ شلغم خوشمزه به دو روش رژیمی و مجلسی

طرز تهیه سوپ شلغم

طرز تهیه سوپ شلغم و سیب زمینی برای نوزاد با شیر رژیمی و قارچ خوشمزه برای کودک شیرازی xvc jidi s  agyl

سوپ شلغم یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شلغم۴ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد متوسط
هویج۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
گشنیز و جعفری۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
عصاره مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ شلغم

مرحله اول

برای تهیه سوپ شلغم رژیمی ابتدا پیاز، سیب زمینی و هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس کره را داخل یک قابلمه مناسب ذوب می کنیم و سبزیجات خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا نرم شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه سبزیجات کمی نرم شدند پودر سیر و پودر پاپریکا را به همراه کمی فلفل سیاه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم. در ادامه گشنیز و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سبزیجات را چند دقیقه تفت دادیم، ۴ لیوان آب گرم اضافه می کنیم و پس از ان عصاره مرغ را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا عصاره مرغ در آب حل شود. حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه شلغم را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد و شلغم ها بپزند. پس از اینکه شلغم ها پخت سوپ آماده است.

مرحله پنجم

می توانیم سوپ را به همین شکل سرو کنیم، یا اینکه داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزیم تا به صورت پوره در بیاید سپس سرو کنیم. در صورتی که بخواهیم این سوپ خوشمزه را به صورت مجلسی سرو کنیم می توانیم کمی خامه هم اضافه کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 21 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/katbanou.kitchen

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.