طرز تهیه سر شیر خانگی خوشمزه و مخصوص به روش محلی

طرز تهیه سر شیر

طرز تهیه سرشیر ترکیه ای صنعتی رولی قیماق از شیر سرعین گاومیش xvc jidi svadv

سر شیر یکی از انواع صبحانه ای خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که معمولا به همراه عسل سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سر شیر
شیر خام۱ کیلوگرم

دستور تهیه سر شیر خامه ای

مرحله اول

برای تهیه سر شیر محلی ابتدا باید شیری تهیه کنیم که سر شیر آنرا نگرفته باشند، شیرهای پاستوریزه دارای هیچگونه سرشیری نیستند، چون شرکت های لبنیات قبل از بسته بندی شیر چربی و سرشیر آنرا برای محصولات دیگر می گیرند.

مرحله دوم

بهترین شیر برای گرفتن سر شیر شیر گاومیش یا شیر گوسفند است. البته از شیر گاو هم می شود سر شیر گرفت ولی سر شیر گاومیش و گوسفند خوشمزه تر و چرب تر هستند. حالا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

چون شیر ما یک کیلوگرم بیشتر نیست باید از یک قابلمه کوچک استفاده کنیم تا سرشیری که بسته می شود ضخیم باشد. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط به بالا قرار می دهیم و تمام مدت مراقب آن هستیم تا شیر سر نرود.

مرحله چهارم

شیر باید به مدت ۲۰ دقیقه با همین حرارت بجوشد، سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم همانجا کاملا خنک شود. زمانی که قابلمه سرد شد، قابلمه را به آرامی بدون کوچکترین تکانی به یخچال منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

حالا باید شیر را در همین حالت به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهیم تا سر شیر کاملا منسجم شود. در این مدت نباید به هیچ وجه شیر را تکان دهیم یا به هم بزنیم. پس از گذشت ۲۴ ساعت لبه های سر شیر را با خلال دندان جدا می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه اطراف سرشیر را جدا کردیم، با یک کارد تیز سر شیر را از وسط برش می زنیم و داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم. شیر باقیمانده که کاملا کم چرب شده است را نیز می توانیم برای هر کاری که دوست داریم استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 20 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/labaniat_mahoor

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.