طرز تهیه کیک پودینگ سیب خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک پودینگ سیب

طرز تهیه کیک پودینگ سیب , دستور پخت کیک پودینگ سیب

کیک پودینگ سیب یکی از کیک‌های خوشمزه و لطیف است که بافتی نرم و سبک دارد و این کیک شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پودینگ سیب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ۳ عدد
شیر۴/۳ پیمانه
شکر۵/۴ پیمانه
روغن مایع۴/۳ پیمانه
آرد۲ و ۵/۲ پیمانه
وانیلنصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ و نیم قاشق چایخوری
سیب۲ عدد
دارچینبه مقدار دلخواه
مواد لازم برای پودینگ
نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ پیمانه

 

طرز تهیه کیک پودینگ سیب

مرحله اول

برای تهیه کیک پودینگ سیب خوشمزه ابتدا پودینگ را آماده کنید، برای این کار شیر را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ را هم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود و کاملا با مواد مخلوط شود بعد نشاسته ذرت را روی مواد بریزید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله سوم

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط به غلظت مناسب برسد و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود، گاهی مخلوط را هم بزنید تا پوسته نبندد.

مرحله چهارم

برای درست کردن کیک ابتدا تخم‌ مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا حجیم شوند و پف کنند بعد شکر را اضافه کنید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دیگر با دور تند همزن بزنید.

مرحله پنجم

وقتی مخلوط کرم رنگ و کشدار شد و بافت یکدستی تشکیل شد وانیل را به مواد اضافه کنید و یک دقیقه دیگر بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و کاملا با مواد ترکیب شود.

نکته: در صورتی که از وانیل شکری استفاده می‌کنید یک بسته وانیل معادل ۵ گرم را روی مواد بریزید.

مرحله ششم

بعد شیر را که از قبل به دمای محیط رسیده است روی مواد بریزید و هم بزنید تا شیر کاملا با مواد ترکیب شود و سپس روغن مایع را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله هفتم

سپس در ظرف دیگری آرد را الک کنید تا سبک شود بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد یکدست شود.

مرحله هشتم

بعد آرد را کم‌کم و در چند مرحله به شکل کنترل شده روی مخلوط مواد الک کنید و با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و خمیر به غلظت مناسب برسد.

مرحله نهم

سپس کف سینی فر یا قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و نصف مایه کیک را داخل قالب بریزید و به آرامی به سطح ضربه بزنید تا هوای داخل آن خارج شود.

مرحله دهم

بعد سیب‌ها را بشورید و پوست بگیرید و به شکل مکعبی و ریز خرد کنید و روی مایه کیک پخش کنید و سپس به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان مقداری پودر دارچین را روی خمیر کیک بپاشید.

مرحله یازدهم

بعد از آن مایه کیک باقی مانده را به آرامی روی خمیر و سیب‌ها بریزید، طوری که سیب‌ها را کامل بپوشاند و روی آن‌ها را بگیرد و سطح خمیر صاف و یکدست شود.

مرحله دوازدهم

سپس پودینگ را که سرد شده است داخل قیف بریزید و یا از قاشق استفاده کنید و روی خمیر با سلیقه خودتان به هر شکل و طرحی که خواستید بریزید و فرم دهید.

مرحله سیزدهم

بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و حرارت آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک بپزد و طلایی شود.

مرحله چهاردهم

سپس یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و در بیاورید، اگر چیزی از مواد خمیر به آن نچسبید یعنی خوب پخته و آماده است، بعد از فر در بیاورید و در دمای محیط بگذارید تا خنک شود.

مرحله پانزدهم

بعد از این‌که کیک پودینگ سیب سرد شد به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری پودر قند روی تمام سطح آن الک کنید و کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. در آخر برش‌ کیک پودینگ سیب را در ظرف مناسب قرار دهید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید‌.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 13 اسفند 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه اکلیل خوراکی حرفه ای برای انواع کیک، شیرینی و ژله

طرز تهیه اکلیل خوراکی حرفه ای برای انواع کیک، شیرینی و ژله

طرز تهیه اکلیل خوراکی اکلیل خوراکی یکی از موادی است که به راحتی می تواند در تزیین کیک های خامه ای و شیرینی ها استفاده شود. اکلیل های غیر خوراکی در فروشگاه …

طرز تهیه کیک یخچالی خرما خوشمزه و سالم بدون نیاز به فر

طرز تهیه کیک یخچالی خرما خوشمزه و سالم بدون نیاز به فر

طرز تهیه کیک یخچالی خرما کیک یخچالی خرما یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه خانگی است که برای تهیه آن نیازی به فر نیست، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه نان خشک خوشمزه و سالم به روش سنتی در منزل

طرز تهیه نان خشک خوشمزه و سالم به روش سنتی در منزل

طرز تهیه نان خشک نان یکی از اساسی ترین مواد غذایی در سفره های ایرانی به شمار می آید. نان خشک مانند نان لواش مسطح است اما روش پخت آن متفاوت است. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.