طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان مجلسی و بسیار خوشمزه

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان

خوراک گوشت و بادمجان و سیب زمینی طرز تهیه گوشت و بادمجان دونفره خوراک گوشت و بادمجان ترکیه ای گوشت و بادمجان مشهد ترکیب گوشت و بادمجان طرز تهیه خوراک بادمجان با گوشت چرخ کرده

خوراک گوشت و بادمجان یکی از انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه است که روش پخت آسان و راحتی دارد و سریع آماده می‌شود، برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی‌شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیازیک عدد
سیریک حبه
فلفل دلمه رنگییک عدد
رب گوجه۲ قاشق غذاخوری
رزمارییک شاخه
روغن، دارچین و پاپریکابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان

مرحله اول

در ابتدا بادمجان‌ها را شسته و پوست بگیرید، سپس برش‌هایی به اندازه ۲ بند انگشت روی بادمجان ایجاد کنید تکه های برش خورده را به وسیله قاشق کوچک تو خالی کنید، زیاد تا انتها نروید که بادمجان سوراخ شود.

مرحله دوم

روی تکه‌های بادمجان نمک بپاشید تا تلخی آن‌ها گرفته شود، حدودا یک ساعت صبر کنید بعد آن‌ها را بشورید، یا به مدت یک ساعت بادمجان ها را در محلول آب نمک قرار دهید.

مرحله سوم

حالا در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز و سیر را که از قبل نگینی خرد کرده‌اید در تابه سرخ کنید، تا طلایی رنگ شوند، کمی زردچوبه اضافه کنید تا خوشرنگ‌ تر شوند.

مرحله چهارم

سپس گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت سرخ شود و بعد فلفل دلمه رنگی را که به شکل نگینی خرد کرده‌اید هم در مواد بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله پنجم

حالا نمک، فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا و رزماری را روی مواد بریزید و تفت دهید، سپس مغز بادمجان‌هایی که خالی کرده بودید را خوب ریز کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و خوب سرخ کنید.

مرحله ششم

در آخر یک قاشق رب به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید، بعد یک استکان آب روی مواد بریزید و بگذارید تا چند جوش بزند و مواد کاملا با هم مخلوط شده و ترکیب مواد غلیظ شود.

مرحله هفتم

حالا نوبت بادمجان‌های برش خورده است، در تابه، به اندازه مناسب روغن بریزید و روی حرارت متوسط بادمجان‌ها رو که آب اضافی آن‌ها را خوب گرفته‌اید سرخ کنید، تا طلایی رنگ شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله بادمجان‌ها را ظرف پیرکس مناسب بچینید، چون خوراک را در نهایت با همین ظرف سرو می‌کنید، سپس از مواد گوشتی داخل برش‌های بادمجان ریخته و روی آن یک گوجه گیلاسی یا یک حلقه گوجه قرار دهید.

مرحله نهم

برای درست کردن سس در یک تابه کوچک یک قاشق رب گوجه را با مقدار کمی روغن تفت دهید و نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه، پاپریکا و رزماری را اضافه کنید بعد ۲ لیوان آب بریزد و بگذارید تا یک جوش بزند.

مرحله دهم

سس آماده را کف قالب خوراک گوشت و بادمجان بریزید و در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید و با دمای ۱۷۵ درجه اجازه دهید تا به مدت ۴۰ دقیقه پخته شود. بعد از پخته شدن خوراک گوشت و بادمجان، این غذای خوش طعم را همراه با پلو و یا نان سرو کنید. نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 15 بهمن 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک لوبیا و عدس خوشمزه با قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک لوبیا و عدس خوشمزه با قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک لوبیا و عدس خوراک لوبیا و عدس، یک خوراک بسیار خوشمزه حبوباتی است که از ترکیب لوبیا و عدس همراه با قارچ و سیب زمینی تهیه شده است. می …

طرز تهیه بورانی اسفناج ساده و رژیمی قالبی به روش تبریزی

طرز تهیه بورانی اسفناج ساده و رژیمی قالبی به روش تبریزی

طرز تهیه بورانی اسفناج بورانی اسفناج یکی از میان وعده های سالم و مقوی است که می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم استفاده کنید، برای مشاهده این …

طرز تهیه کلم مرجی پلا، کلم پلوی خوشمزه به روش مازندرانی

طرز تهیه کلم مرجی پلا، کلم پلوی خوشمزه به روش مازندرانی

طرز تهیه کلم مرجی پلا این غذا یک کته مازندرانی است که از مرجی (عدس به زبان مازنی) و کلم برگ تهیه می شود. کلم ها خاصیت زیادی دارند و برای سلامتی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.