طرز تهیه کوکی مامان خوشمزه و سنتی به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوکی مامان

طرز تهیه کوکی مامان , دستور پخت شیرینی مامان ترکیه ای مادر

کوکی مامان یا مادر یکی از انواع شیرینی های سنتی کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی مامان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی مامان
روغن مایع۱ فنجان
ماست۱ فنجان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
آرد قنادیحدود ۵ لیوان
مواد رومال
شکر۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
فند، گردو یا پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی مامان

مرحله اول

برای تهیه کوکی مامان ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کاغذ روغنی را با کمی روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شکر و تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن به مدت ۲ دقیقه مخلوط می کنیم، سپس روغن را به کاسه اضافه کرده و چند ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله سوم

حالا ماست را با وانیل، بکینگ پودر و جوش شیرین درون یک کاسه کوچک با هم مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و چند ثانیه مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. توجه داشته باشید که آرد را باید به صورت کنترل شده به مواد اضافه کرده و در همان حین مواد را مخلوط کنیم تا خمیری نرم شکل بگیرد.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیر دیگر به دست نمی چسبید، اضافه کردن آرد متوقف می کنیم، سپس خمیر را چند دقیقه ورز می دهیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام خمیر را به صورت گلوله های کوچک شکل دادیم، آنها را به ترتیب درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم و مقداری شکر و فندق خرد شده روی آنها می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند. پس از اینکه اطراف کوکی ها طلایی رنگ شد، فر را خاموش کرده و گریل را روشن می کنیم تا روی کوکی ها طلایی شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه روی کوکی ها طلایی رنگ شدند، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در نهایت کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 7 بهمن 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای فوری به صورت یخچالی

طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای فوری به صورت یخچالی

طرز تهیه کیک تولد ۱۵ دقیقه ای کیک تولد یک نوع کیک خامه ای است که می توان با خامه، بریلو، شکلات آب شده و غیره تزیین می کنیم. در مورد کیک …

طرز تهیه شیرینی تر تخته ای خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی تر تخته ای خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی تر تخته ای شیرینی تر یکی از جذاب ترین شیرینی هایی است که برای پذیرایی با دسر و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع این شیرینی …

طرز تهیه پنکیک مراکشی فوق العاده خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پنکیک مراکشی فوق العاده خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پنکیک مراکشی پنکیک مراکشی یکی از انواع پنکیک ها خوشمزه و پرطرفدار کشور مراکش است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.