طرز تهیه کوکی پروتئینی خوشمزه و ساده برای بدنسازان

طرز تهیه کوکی پروتئینی

طرز تهیه کوکی پروتئینی , دستور پخت پروتئین وی با پودر

کوکی پروتئینی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مقوی است که سرشار از پروتئین می باشد و برای افراد ورزشکار بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی پروتئینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی پروتئینی
مغز تخمه آفتابگردان یا کنجد۱۴۰ گرم
شکر قهوه ای۵۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه کوکی پروتئینی

مرحله اول

برای تهیه کوکی پروتئینی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تخم مرغ را از یخچال خارج کرده تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس شکر قهوه ای را به همراه عصاره وانیل به کاسه می افزاییم و به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مغز تخمه آفتابگردان را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس با قاشق از مایه کوکی برداشته و درون سینی فر می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اطراف کوکی را با قاشق کاملا صاف و مرتب می کنیم، سپس سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا کوکی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا پخته و برشته شوند. در نهایت به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 6 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.