طرز تهیه کوکی موزی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کوکی موزی

طرز تهیه کوکی موزی , دستور پخت کوکی رژیمی موزی

کوکی موزی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش عطر است که برای افراد رژیمی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی موزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی موزی
موز رسیده۲ عدد
تخم مرغ (قابل حذف)۱ عدد
اوتمیل یا جو دوسر پرک ریز۲ فنجان
کره بادام زمینی۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکلات و موزبرای تزیین

طرز تهیه کوکی موزی

مرحله اول

برای تهیه کوکی موز خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس پوست موزها را جدا کرده و با کمک چنگال درون یک کاسه مناسب کاملا له و پوره می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه تخم مرغ ها به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا شیر را به همراه کره بادام زمینی به کاسه اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله جو دو سر پرک را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس بیکینگ پودر را اضافه کرده و پس از هم زدن مایه بدست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی سفت شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و از مایه کوکی درون سینی می ریزیم و با قاشق مرتب می کنیم. حالا به دلخواه یک اسلایس موز یا یک تکه شکلات در مرکز مایه های کوکی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و طلایی شوند.پس از گذشت این زمان کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 9 دی 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه اسلایس آلبالو ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه اسلایس آلبالو ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه اسلایس آلبالو اسلایس آلبالو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که به عنوان شیرینی خشک محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه کیک سیب وارونه خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کیک سیب وارونه خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کیک سیب وارونه کیک سیب وارونه یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه نان رول بادمجان خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه نان رول بادمجان خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه نان رول بادمجان نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.