طرز تهیه برنج زعفرانی قالبی رستورانی به دو روش کته و آبکش

طرز تهیه برنج زعفرانی

طرز تهیه برنج زرد رنگ زعفرانی با ماست کته زعفرانی قالبی رستورانی آبکش ته دیگ زعفرانی xvc jidi fvk cutvhkd

برنج زعفرانی یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که به همراه غذاهای سنتی اکبر جوجه و کباب تابه ای سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
نمک و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت برنج زعفرانی

مرحله اول

ابتدا برنج را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. در ادامه یک قاشق چایخوری نمک هم اضافه کرده و برنج را خوب زیر و رو می کنیم و کنار می گذاریم تا خیس بخورد.

مرحله دوم

نسبت به نوع برنج باید برای خیساندن برنج ۲ تا ۳ ساعت زمان بگذاریم. پس از اینکه برنج به خوبی خیس خورد، یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم تا دو سوم حجم آنرا را با آب پز می کنیم و صبر می کنیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب جوش آمد برنج خیسانده شده را داخل قابلمه می ریزیم و با کفگیر هر از چند گاهی هم می زنیم تا دانه های برنج به هم نچسبند. نسبت به نوع برنج حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان برای پخت اولیه برنج کافی می باشد.

مرحله چهارم

زمانی که برنج را آبکش می کنیم باید دانه های برنج به طور کامل نرم شده باشند و مغزشان کمی سفت باشد. پس از اینکه برنج را آبکشی کردیم، یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل ان می ریزیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن داغ شد، به دلخواه از سیب زمینی یا نان برای ته دیگ استفاده می کنیم و برنج آبکش شده را روی ته دیگ می ریزیم. حالا زعفران دم کرده را روی برنج به صورت پخش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج دم بکشد.

مرحله ششم

حدود ۴۵ دقیقه زمان برای دم کشیدن برنج نیاز است. اگر بخواهیم برنج زعفرانی را به صورت کته بپزیم باید آب کمتری داخل قابلمه بریزیم و بهتر است نصف کمتر قابلمه را با آب پر کنیم. پس از اینکه برنج خیسانده شده را داخل قابلمه آب جوش ریختیم.

مرحله هفتم

حرارت راز یاد می کنیم تا آب درون قابلمه کشیده و تبخیر شود. سپس زعفران دم کرده را به همراه روغن یا کره روی برنج به صورت پخش می ریزیم و درب قابلمه را می گذارم، سپس حرارت زیر قابلمه را ملایمتر می کنیم تا برنج نسوزد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/seti.j_d_t.62
مطالب مرتبط
طرز تهیه آش جو با سیرابی خوشمزه و مخصوص به روش اراکی

طرز تهیه آش جو با سیرابی خوشمزه و مخصوص به روش اراکی

طرز تهیه آش جو با سیرابی آش جو یکی از انواع آش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. در این آموزش، دستور تهیه …

طرز تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه پنکیک بادمجان پنکیک یک صبحانه اروپایی است که در تابه طبخ می شود و با میوه های مختلف، عسل، شکلات آب شده و مغزیجات متنوع تزیین و سرو می شود. …

طرز تهیه کوکوی چیپس خوشمزه یک غذای ساده و جدید

طرز تهیه کوکوی چیپس خوشمزه یک غذای ساده و جدید

طرز تهیه کوکوی چیپس کوکوی چیپس یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.