طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی , دستور پخت کیک کدو حلوایی شکلاتی

کیک کدو حلوایی شکلاتی یکی از انواع کیک های محبوب در شب یلدا است که با ترکیبات متنوعی درست می شود. در ترکیبات این کیک خوشمزه می توانیم از میوه خشک یا مغزیجات دلخواه نیز استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۲ پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
شکر۱ و ¼ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
پورده کدو حلوایی۱ پیمانه
روغن مایع۱۵۰ گرم
ماست چکیده۳ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ترکیب تخم مرغ را با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود، سپس شکر را به کاسه می افزاییم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت مواد حالتی پوک و سبک پیدا کند.

مرحله سوم

حالا ماست هم دمای محیط را اضافه کرده و چند ثانیه مخلوط می کنیم، سپس روغن مایع را می افزاییم و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود، هم می زنیم. در ادامه پوره کدو حلوایی را افزوده و چند ثانیه دیگر مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و پودر کاکائو ترکیب کرده و دو مرتبه الک می کنیم، سپس به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مواد کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا قالب مورد نظرمان را با روغن مایع یا کره سرد چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و دو مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزد. در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و درون ظرف سرو بر می گردانیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 3 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.