طرز تهیه کیک شیر موز مجلسی و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک شیر موز

طرز تهیه کیک شیر موز , دستور پخت کیک شیر موز شکلاتی

کیک شیر موز یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با طرفدارهای زیادی بین مردمان جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر موز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر موز
تخم مرغ۴ عدد
وانیل شکری۱ بسته
آرد۲۵۰ گرم
موز۲ عدد
شیر۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
شکر دانه ریز۲۰۰ گرم
روغن مایع۱۴۰ گرم

طرز تهیه کیک شیر موز

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر موز خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا شیر ولرم را به همراه موز درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا شیر موز یکدست شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه مخلوط شیر موز را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را به همراه پودر هل درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را به صورت وارونه نگه می داریم.

مرحله پنجم

زمانی که آرد اضافی از قالب خارج شد، مایه کیک را درون آن ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک پخته است.

مرحله هفتم

حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را برش زده و به دلخواه با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 21 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.