طرز تهیه نان روغنی خرمایی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان روغنی خرمایی

طرز تهیه نان روغنی خرمایی , دستور پخت نان روغنی خرمایی

نان روغنی خرمایی یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان روغنی خرمایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان روغنی خرمایی
آرد۲ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر ولرم½ لیوان
مایه خمیر۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم میانی نان
خرمابه مقدار کافی
پودر هل، پودر زنجبیل و پودر دارچینبه مقدار کافی
مواد لازم نان روغنی خرمایی
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیره خرما۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجد بو داده شدهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان روغنی خرمایی

مرحله اول

برای تهیه نان روغنی خرمایی خوشمزه در ابتدای کار روغن مایع را به همراه شیر ولرم، خمیر مایه و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم. حالا آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. حالا خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو تا سه برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی نان می رویم، برای این منظور هسته خرماها را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه خرما را درون یک تابه مناسب ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا خرما کاملا له و نرم شود. حالا خرمای له شده را به همراه مقداری پودر دارچین، پودر هل و پودر زنجبیل درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر خرما را بین دو کیسه فریزر چرب شده با کمک وردنه باز می کنیم. پس از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با روغن چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی آن خارج شود، سپس به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه یکی از قسمت های خمیر را درون سینی فر به صورت نازک باز کرده و خمیر خرما را روی آن می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر باقی مانده را به اندازه‌ ی خمیر قبلی باز کرده و روی خمیر خرما قرار می دهیمف سپس لبه های خمیر را به هم می چسبانیم تا مواد میانی پنهان شود. حالا روی خمیر را با کمک چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه شیر را به همراه شیره خرما و زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کرده و روی خمیر را با این مخلوط رومال می کنیم، سپس روی آنرا با کنجد بو داده شده می پوشانیم. حالا سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم نان به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت نان را به ابعاد دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 10 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.