طرز تهیه نان روغنی لایه ای خوشمزه مناسب عصرانه یا صبحانه

طرز تهیه نان روغنی لایه ای

نان روغنی لایه ای , طرز تهیه نان روغنی لایه ای , دستور پخت نان روغنی لایه ای

نان روغنی لایه ای یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان روغنی لایه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان روغنی لایه ای
شیر۱ لیوان
ماست۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مربا خوری
آرد۳ تا ۳و نیم لیوان
کنجد سفیدبه مقدار کافی
نمک۱ قاشق مربا خوری
مواد میانی نان روغنی
روغن جامد۱۰۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
زردچوبه۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه نان روغنی لایه ای

مرحله اول

برای تهیه نان روغنی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شیر را به همراه ماست به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا ماست در شیر حل شود. در ادامه نمک را به مخلوط شیر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله درون یک کاسه مجزا آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم، سپس ۲ مرتبه درون کاسه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را مجددا درون الک می ریزیم و این بار طی ۳ مرحله به مخلوط شیر و ماست اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا مایه حالت خمیری پیدا کند. در ادامه خمیر را با دست ورز می دهیم تا جمع شود و دیگر به دست نچسبد، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

در حین استراحت کردن خمیر یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن جامد را به همراه روغن مایع و مقداری زردچوبه درون تابه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم پس از این که روغن کمی گرم شد از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت ۱۵ دقیقه روی سطح کار را مقداری آرد می پاشیم، سپس خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه خمیر را به چونه های مساوی تقسیم می کنیم، سپس اجازه می دهیم مجددا خمیر استراحت کند.

مرحله ششم

حالا روی سطح کار را مجددا مقداری آرد می پاشیم و به ترتیب چونه ها را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با کمک وردنه خمیر را باز می کنیم تا نازک و شیشه ای شود. در ادامه تمام چونه ها را به صورت نازک و شیشه ای با وردنه باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک لایه خمیر روی سطح کار قرار می دهیم، سپس از مخلوط روغن و زرچوبه روی خمیر می مالیم تا همه قسمت های خمیر را پوشش دهد. مجددا یک لایه خمیر روی خمیر قبلی قرار می دهیم و از مخلوط روغن روی آن می مالیم.

مرحله هشتم

حالا این مراحل را تا ۵ لایه خمیر ادامه می دهیم. در ادامه لایه های خمیر را با هم رول می کنیم، سپس به صورت حلزونی جمع می کنیم. در ادامه خمیر را درون یک بشقاب قرار می دهیم و اجازه می دهیم مجددا به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله نهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع به کمک برس چرب می کنیم، سپس خمیر را درون سینی قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله با فشار دست خمیر را پهن می کنیم، سپس روی خمیر نان را مقداری کنجد سفید می پاشیم و سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم نان روغنی به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد.

مرحله یازدهم

در نهایت ۲ دقیقه آخر پخت نان، گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی نان روغنی طلایی و خوش رنگ شود، سپس نان روغنی را از فر خارج می کنیم. در آخر این نان خوشمزه را درست کنید، سپس به همراه خانواده میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 19 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.