طرز تهیه لقمه مرغ خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه لقمه مرغ

طرز تهیه لقمه مرغ قارچ پنیری بادام

لقمه مرغ یکی از انواع غذاهای ساندویچ های خوشمزه و سالم است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
گوجه گیلاسیبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
مایونز۱ قاشق غذاخوری
خیارشور۱ عدد
لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
نان لواش۱ عدد

طرز تهیه لقمه مرغ

مرحله اول

برای تهیه لقمه مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه سس مایونز، ماست و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم تا سینه های مرغ به مدت ۱ شب درون یخچال استراحت کنند و مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور خیارشور را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه ماست، سس مایونز و مقداری پاپریکا و نعنا خشک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه گریل روی حرارت ملایم گذاشته و درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس سینه های مرغ مزه دار شده را درون تابه قرار می دهیم و دو طرف شان را کاملا گریل کرده تا سرخ شده و بپزند.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند. در ادامه گوجه گیلاسی را به صورت نواری خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه گوجه خرد شده را به همراه مقداری پاپریکا، پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا مواد سرخ شوند. حالا نان لواش را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از سس خیارشور روی نان ریخته و با قاشق کاملا پخش می کنیم، سپس سینه های مرغ گریل شده را روی نان لواش می چینیم و مقداری از مخلوط پیاز و گوجه فرنگی روی آن می ریزیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 14 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.