طرز تهیه تارت کیک فندقی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه تارت کیک فندقی

طرز تهیه تارت کیک فندقی , دستور پخت تارت کیک فندقی

تارت کیک فندقی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت کیک فندقی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر تارت
تخم مرغ۲ عدد
شکر۶۰ گرم
روغن مایع۶۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۲۶۰ گرم
پوست لیمو ترش تازه۱ عدد
نوتلا یا کرم شکلاتیبه مقدار کافی
مواد لازم برای درون تارت
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۵۰ گرم
پودر بادام یا فندق۱۰۰ گرم
آرد۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه تارت کیک فندقی

مرحله اول

برای تهیه تارت کیک فندقی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه به سراغ درست کردن خمیر تارت می رویم، برای این منظور تخم مرغ ها را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر را به همراه پوست لیمو ترش، وانیل و روغن مایع به کاسه اضافه کرده، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه یکدست و یکنواخت شود. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک هم می زنیم تا خمیری نرم و منسجم حاصل شود. در ادامه درون قالب تارت را با مقداری روغن مایع کاملا چرب کرده و خمیر را درون آن به صورتی که دیواره ها کاملا پوشیده شود پهن می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ درست کردن مایه درونی تارت می رویم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۸ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کش دار شود.

مرحله پنجم

حالا پودر فندق را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مایه یکدست شود. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون کاسه الک کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نوتلا روی خمیر ریخته و با قاشق کاملا پخش می کنیم، سپس مایه درونی را به صورت پخش روی نوتلا می ریزیم و مجددا با قاشق پخش می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم تارت کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز تارت کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

زمانی که مایه تارت کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود تارت کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کاملا خنک شود. در نهایت تارت کیک را از قالب جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 8 آبان 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک شاتوت خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک شاتوت خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک شاتوت کیک یکی از بهترین میان وعده هاست و می ‌توان آن را به شیوه های مختلف و با میوه و طعم های متفاوتی تهیه کرد. کیک شاتوت یکی …

طرز تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی کاسترد شیرینی کاسترد یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه شیرینی مارس و مالتیزر خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه شیرینی مارس و مالتیزر خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه شیرینی مارس و مالتیزر شیرینی مارس و مالتیزر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.