طرز تهیه تارت کرم زعفرانی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه تارت کرم زعفرانی

طرز تهیه تارت کرم زعفرانی , دستور پخت تارت کرم زعفرانی

تارت کرم زعفرانی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت کرم زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت کرم زعفرانی
بیسکویت ساقه طلایی۲۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
شیر۲٫۵ پیمانه
آرد برنج۲٫۵ قاشق غذاخوری
شکر¾ پیمانه
آب جوش¼ پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار کافی

طرز تهیه تارت کرم زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه تارت کرم زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت ساقه طلایی را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا حالت پودری پیدا کند. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا کره را به بیسکویت اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون آن ریخته و با پشت لیوان فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود.

مرحله سوم

در ادامه قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست کاملا سفت شود. حالا شیر را به همراه شکر و آرد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا آرد و شکر درون شیر حل شده و هیچ گلوله ای باقی نماند.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر کمی غلیظ شود. در ادامه ژلاتین و آب جوش را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود.

مرحله پنجم

زمانی که مخلوط شیر کمی غلیظ شد، گلاب و ژلاتین بنماری شده را به همراه مقداری زعفران غلیظ دم کرده به قابلمه افزوده و مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مایه زعفرانی ولرم شود.

مرحله ششم

در ادامه خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت آن باز شود، سپس مقداری از مایه زعفرانی به کاسه حاوی خامه اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا خامه و مایه زعفرانی ترکیب شوند.

مرحله هفتم

حالا مخلوط خامه را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا بافت مایه زعفرانی یکدست شود. در ادامه قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مایه زعفرانی را روی لایه کراست می ریزیم و مجددا قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس تارت کرم زعفرانی را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در ادامه برای داشتن برش های منظم تارت را با چاقوی خیس برش می زنیم.

مرحله نهم

بسته به نوع ذائقه می توانید از خامه فرم گرفته قنادی به جای خامه صبحانه استفاده کنید، در صورتی که از خامه فرم گرفته استفاده می کنید مقدار شکر دستور را کاهش دهید. در نهایت تارت را با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 30 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.