طرز تهیه کرات البطاطس خوشمزه و مجلسی به روش عربی

طرز تهیه کرات البطاطس

طرز تهیه کرات البطاطس , دستور پخت کرات البطاطس

کرات البطاطس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب عربی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرات البطاطس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای لایه اول
سینه مرغ۲۰۰ گرم
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱  عدد
فلفل سبز۱ عدد
ذرت۴ قاشق غذاخوری
سس سیربه مقدار کافی
فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم برای لایه دوم
سیب‌ زمینی۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای۲ قاشق غذاخوری
شیر¼ لیوان

طرز تهیه کرات البطاطس

مرحله اول

برای تهیه کرات البطاطس خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، سس سیر، نمک و روغن زیتون درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد آن بروند، سپس روی کاسه را پوشانده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ها درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم

زمانی که سیب زمینی ها مغز پخت شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و پوست شان را جدا می کنیم، سپس سیب زمینی را درون یک کاسه مناسب ریخته و مقداری فلفل و نمک به آن می افزاییم. حالا سیب زمینی را می کوبیم.

مرحله پنجم

پس از اتمام استراحت سینه مرغ یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم و بلافاصله پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله ششم

حالا سینه مرغ را به همراه فلفل سبز خرد شده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا پخته شود. پس از پخته شدن سینه مرغ ذرت را به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور خامه صبحانه را به همراه سس مایونز، پنیر خامه ای و شیر درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا سس کاملا یکدست و یکنواخت شود.

مرحله هشتم

حالا یک ظرف مقاوم در برابر حرارت فر انتخاب کرده و مواد مرغی را به صورت پخش درون ظرف لایه اول می ریزیم. حالا از پوره سیب زمینی به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرد، سپس به صورت توپک فرم می دهیم.

مرحله نهم

در ادامه توپک های سیب زمینی را روی مواد درون ظرف می چینیم، سپس سس به دست آمده را به صورت پخش روی آن می ریزیم. حالا مقداری پودر آویشن به صورت پخش روی سس ریخته و ظرف را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله دهم

حالا گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی سس خامه ای کاملا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت ظرف را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 3 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.