طرز تهیه فته لبنانی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فته لبنانی

فته لبنانی , طرز تهیه فته لبنانی , دستور پخت فته لبنانی با بادمجان و سیب زمینی

معمولا فته در منوی رستوران‌های عربی پیدا می ‌شود که عموما یه عنوان یک عصرانه یا پیش غذا حسابی اشتها آور است. مواد اصلی فته را، نان، نخود و بادمجان خرد شده و در لایه آخر، ماست و سس مخصوص تشکیل می ‌دهند، اما می‌توان مواد جزئی را به آن اضافه کرد و از آجیل و ادویه‌های دیگر هم در آن استفاده کرد. این صبحانه لذیذ و مقوی در اصل یه خوراک مصری است ولی در لبنان، سوریه، اردن و فلسطین هم بسیار معروف است. در دمشق به آن شامیات هم گفته می ‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فته لبنانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم فته لبنانی
سیب زمینی۲ عدد
بادمجان۲ عدد
پیاز نگینی خرد شده۱ عدد
سیر۳ حبه
نمک و فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
نان پیتایک و نیم لیوان
مواد لازم برای سس
ماست۱ لیوان
جعفری ریز خرد شدهنصف لیوان
ارده۲ اقشق غذا خوری
آب لیمو۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه فته لبنانی

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه لبنانی فته در ابتدای کار، سیب زمینی را نگینی خرد می ‌کنیم. در ادامه یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. حالا سیب زمینی ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

وقتی که تقریبا سرخ شد، به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم. تفت می دهیم تا عطر و بوی ادویه ها خارج شود. سپس از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. بادمجان را شسته و پوست می کنیم.

مرحله سوم

سپس به صورت نگینی خرد کرده و در آب و نمک قرار می ‌دهیم تا تلخی آن گرفته شود. یک تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. بادمجان ها را آبکش کرده و در یک دستمال تمیز خشک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به روغن اضافه می کنیم تا سرخ شود. وقتی که بادمجان ها سرخ شد از تابه خارج می کنیم. پیاز را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی خرد می کنیم و به همان تابه اضافه می کنیم تا تفت بخورد و سبک و طلایی شود.

مرحله پنجم

وقتی که پیاز ها تفت خورد، سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در آخر نمک و فلفل و زردچوبه را هم به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر و بوی ادویه ها خارج شود. سپس در یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

بادمجان و سیب زمینی های سرخ شده را هم به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. نان‌ پیتا را مثلثی برش زده و در روغن سرخ می‌کنیم. سس مخصوص را آماده می‌کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و جعفری خرد شده، فلفل، نمک، ارده، آبلیمو و ماست را با هم ترکیب می‌ کنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

نحوه چیدن داخل ظرف برای سرو هم به این صورت است که سیب زمینی و بادمجان سرخ شده را در ظرف قرار می‌دهیم. سپس یک لایه سس مخصوص می‌ ریزیم و در آخر نان‌های لبنانی را روی آن قرار می‌ دهیم. سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 1 مرداد 1400
مطالب مرتبط
لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای جنوبی برای شام و ناهار

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای جنوبی برای شام و ناهار

غذاهای جنوبی غذاهای استان های بوشهر، خوزستان و .. که در میان عامه مردم با نام غذاهای جنوبی شناخته می شوند از محبوب ترین غذاها در کشورمان هستند که تنوع بسیار بالایی …

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی کوکوی نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و نوین ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

طرز تهیه کوفته کشک خوشمزه و مخصوص به روش اصفهانی

طرز تهیه کوفته کشک خوشمزه و مخصوص به روش اصفهانی

طرز تهیه کوفته کشک کوفته انواع مختلف دارد و با سسی که معمولا با رب گوجه فرنگی یا سبزی یا مواد تشکیل دهنده کوفته هست، پخته می ‌شود. کوفته قلقلی و کوفته …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.