طرز تهیه خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات به روش ترکیه ای

طرز تهیه خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات

طرز تهیه خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات , دستور پخت خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات

خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
بادمجان۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
جعفری خشک۲ قاشق غذاخوری
رزماری۱ شاخه
فلفل دلمه ای سبز و قرمز۲ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پیاز۳ عدد
سیر۶ حبه
تخم مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
زیره سبز، فلفل قرمز و پاپریکااز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخورری
آبعوره۲ قاشق چایخوری
پاپریکا و ادویه کاریاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
آب جوش۱ لیوان

طرز تهیه خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت قلقلی با سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار ۱ عدد پیاز را به همراه ۲ حبه سیر با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه سیر، گوشت چرخ کرده، پودر سوخاری، تخم مرغ، جعفری خشک، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره سبز، فلفل قرمز و پاپریکا درون یک کاسه مناسب ریخته و به مدت ۳ دقیقه به خوبی ورز می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه روی مواد گوشتی را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان سیب زمینی و هویج ها را می شوییم، سپس پوست آنها را جدا می کنیم. در ادامه بادمجان، سیب زمینی، هویج و فلفل دلمه ای را به صورت درشت و پیازهای باقی مانده را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه یک ظرف مقاوم در برابر حرارت انتخاب کرده، سپس سبزیجات خرد شده را به صورت پخش درون ظرف می ریزیم. حالا مقداری از پیاز و سیر خرد شده روی سبزیجات ریخته و لایه آخر مقداری نمک روی سبزیجات می پاشیم.

مرحله ششم

در این مرحله رزماری را روی سبزیجات گذاشته و روغن زیتون را به صورت پخش روی مواد می ریزیم. حالا مواد گوشتی را از یخچال خارج کرده و از آن به اندازه یک گردو درشت جدا می کنیم، سپس به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه گوشت های قلقلی را روی سبزیجات می چینیم، سپس پیازهای خرد شده باقی مانده را به صورت یکنواخت روی گوشت های قلقلی می ریزیم. حالا روی ظرف را با ورق فویل پوشانده و چند سوراخ روی آن ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم خوراک به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. حالا به سراغ درست کردن سس خوراک می رویم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

حالا روغن زیتون را به همراه آب جوش، آبغوره، پاپریکا و ادویه کاری به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از گذشت ۴۰ دقیقه ورق فویل را از روی ظرف برداشته و گریل را روشن می کنیم.

مرحله دهم

حالا سس را به صورت پخش روی سبزیجات ریخته و اجازه می دهیم خوراک به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا گریل شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده و خوراک را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 22 شهریور 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان کوفته با سس بادمجان یکی از انواع غذاهای مجلسی و خوشزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه پاستا گوشت و ریحان خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا گوشت و ریحان خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا گوشت و ریحان پاستا گوشت و ریحان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیا است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه کباب کهتویه خوشمزه و مخصوص به روش هرمزگانی

طرز تهیه کباب کهتویه خوشمزه و مخصوص به روش هرمزگانی

طرز تهیه کباب کهتویه کباب کهتویه که با نام کباب بستکی هم شناخته می شود یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است. این کباب خوشمزه تقریبا نوعی از کباب چنجه محسوب …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.