طرز تهیه خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی

خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی , طرز تهیه خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی

خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی یکی از خوراک خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۱۲ عدد کوچک
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
زیره½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
مواد لاز برای سس
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
کره½ قاشق غذاخوری
روغن۱ قاشق غذاخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
آب۱٫۵ لیوان
نمک و فلفلبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه خوراک سیب زمینی و گوشت قلقلی ابتدا سیر و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه سیر و پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و زیره اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا منسجم شوند. در صورت که مایه کوفته ها شل بود، می توانیم کمی آرد سوخاری به آن اضافه کنیم.

مرحله سوم

حالا مایه گوشت را به کوفته های کوچکتر از گردو تبدیل می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کوفته ها را به تابه می افزاییم و به خوبی تمام قسمت هایشان را سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه کوفته ها را سرخ کردیم، سیب زمینی ها را به تابه اضافه می کنیم و آنها را نیز چند دقیقه تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند، سپس سیب زمینی ها و کوفته ها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله کره و روغن را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا تغییر رنگ دهد و طعم خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم و در نهایت آب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت زیاد به نقطه جوش برسد. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت زیر تابه را کم می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سیب زمینی ها و کوفته های قلقلی را درون تابه می چینیم، سپس درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم غذا به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. زمانی که آب درون تابه کشیده شد و به روغن افتاد، غذا آماده سرو است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 6 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.