طرز تهیه شیرینی ادویه ای خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی ادویه ای

طرز تهیه شیرینی ادویه ای , دستور پخت شیرینی ادویه ای اسپایسی

شیرینی ادویه ای یکی از انواع شیرینیی های خوشمزه و خوش عطر است که با ادویه های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ادویه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ادویه ای
آرد سفید۲۳۰ گرم
شیر ولرم۷۵ گرم
روغن مایع۶۰ گرم
شکر دانه ریز۷۵ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو دارک½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی ادویه ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ادویه های خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه شیر ولرم را به همراه شکر و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با قاشق به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه ۳۰ گرم از آرد را جدا کرده و مابقی آنرا به همراه پودر کاکائو، پودر دارچین، پودر زنجبیل و فلفل قرمز درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبید حاصل شود. در صورتی که خمیر چسبناک بود، از آردی که جدا کردیم می افزاییم.

مرحله چهارم

خمیر را بین دو کیسه فریزر گذاشته و با کمک وردنه به ضخامت ۵ میلی متر به شکل مستطیل باز می کنیم. حالا مواد رومال را آماده می کنیم، برای این منظور زرده تخم مرغ و شیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پودر کاکائو را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه رومال کاملا یکدست شود. در ادامه روی خمیر را با مایه رومال کاملا کاور می دهیم، سپس به دلخواه با چنگال روی آن طرح می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله لبه های کاتر دالبری را چرب کرده و خمیر را به ابعاد دلخواه برش می زنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با کمی روغن چرب می کنیم. حالا خمیرهای برش خورده را درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شده و اطراف آنها طلایی شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 28 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.