طرز تهیه ماگ کیک شکلاتی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ماگ کیک شکلاتی

طرز تهیه ماگ کیک شکلاتی , دستور پخت ماگ کیک شکلاتی

ماگ کیک شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و آسان است که در زمان کوتاه با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماگ کیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ماگ کیک شکلاتی
آرد۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ‌ پودر¼ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
شیر گیاهی۳ قاشق غذاخوری
شیره‌ توت یا شکر۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخبه مقدار کافی

طرز تهیه ماگ کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه ماگ کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را درون ماگ ریخته، سپس نمک را به همراه روغن مایع و شیر گیاهی به ماگ اضافه می کنیم. اضافه کردن نمک به دلیل قوی تر کردن طعم شکلات می باشد. در ادامه مواد درون ماگ را به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا شکر را به ماگ اضافه کرده و هم می زنیم، سپس یک تکه شکلات تلخ در مرکز مایه کیک فرو می بریم. در ادامه ماگ را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در نهایت ماگ را از فر خارج کرده و کیک را به همراه چای یا کافی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 12 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.