طرز تهیه پاند کیک شکلاتی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پاند کیک شکلاتی

طرز تهیه پاند کیک شکلاتی , دستور پخت پاند کیک شکلاتی

پاند کیک شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاند کیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پاند کیک شکلاتی
تخم مرغ۲۰۰ گرم
عسل۵۵ گرم
شکر۸۵ گرم
آرد۸۵ گرم
بیکینگ پودر۵ گرم
پودر کاکائو۱۷ گرم
خامه صبحانه۸۵ گرم
شکلات دارک۴۰ گرم
کره۶۵ گرم
مواد لازم سس شکلاتی
بادام رست شده۶۰ گرم
شکلات دارک۲۰۰ گرم
روغن هسته انگور۵۰ گرم

طرز تهیه پاند کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه پاند کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار  از ۳۰ دقیقه قبل تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و عسل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ ها باز شده و مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه پودر بادام، پودر کاکائو و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه کره و شکلات دارک را به صورت جداگانه روی حرارت بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شوند، سپس به همراه خامه به کاسه می افزاییم و به خوبی هم می زنیم تا درون مایه کیک پخش شده و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن جداکننده چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.

مرحله ششم

در این فاصله سس شکلاتی را آماده می کنیم، برای این منظور، شکلات دارک را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم. حالا روغن هسته انگور را به همراه بادام خرد شده به شکلات می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۵ دقیقه برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چووبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس آنرا از قالب جدا کرده و روی توری قرار می دهیم. در ادامه سس شکلاتی را به صورت پخش روی کیک ریخته و پس از سفت شدن شکلات به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.