طرز تهیه کیک آلبالو دو رنگ خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک آلبالو دو رنگ

طرز تهیه کیک آلبالو دو رنگ , دستور پخت کیک آلبالو دو رنگ

کیک آلبالو دو رنگ یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بسیار بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آلبالو دو رنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک آلبالو دو رنگ
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
شیر¼ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
آلبالو۱ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک آلبالو دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کیک آلبالو دو رنگ خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کره کرمی و سبک شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کنید تا بوی نا مطبوع تخم مرغ ها کاملا از بین بروند.

مرحله چهارم

حالا پودر کاکائو را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و کنار می گذاریم، سپس باقی مانده شیر را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پودر کاکائو حل شده را به یکی از قسمت های مایه کیک اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه مایه کیک ها را درون دو قیف یکبار مصرف می ریزیم، سپس درون قالب لوف را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله هسته آلبالوها را جدا کرده و یک لایه از مایه ساده درون قالب پایپ می کنیم، سپس مقداری آلبالو روی مایه می چینیم. حالا روی آلبالوها را با مایه شکلاتی می پوشانیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله هشتم

زمانی که مواد تمام شدند، قالب را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله نهم

حالا خلال دندان یا سیخ چوبی را از مرکز کیک خارج کرده، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه کیک را روی توری گذاشته و پس از خنک شدن به ابعاد و اندازه های دلخواه برش می زنیم. در نهایت برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس به همراه چای آلبالویی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 25 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.