طرز تهیه کیک آلبالو پنیری خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک آلبالو پنیری

کیک آلبالو پنیری , طرز تهیه کیک آلبالو پنیری , دستور پخت کیک آلبالو پنیری

کیک آلبالو پنیری یک کیک ساده با رویه پنیر و آلبالو است. این کیک را می توان به عنوان کیک عصرانه یا کیک های کافی شاپی تهیه نمود. این کیک به دلیل وجود یک لایه پنیر و آلبالو نیاز به تزیین خاصی ندارد و طعم آن به دلیل وجود پنیر و آلبالو، ترش و شور و شیرین است که ترکیب فوق العاده ای ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آلبالو پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک آلبالو پنیری
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید۲ لیوان
شکر۱ لیوان
روغندو سوم لیوان
شبر پر چربدو سوم لیوان
وانیل۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
آلبالو۲۰۰ گرم
شکر۳ قاشق غذا خوری
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک آلبالو پنیری

مرحله اول

برای تهیه کیک آلبالویی خوشمزه و مخصوص با طعم پنیری در ابتدای کار، تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم. وانیل و شکر را به آن اضافه کرده و با همزن برقی می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. شیر و روغن را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط شود.

مرحله دوم

بکینگ پودر و آرد را با هم الک کرده و در سه مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب شود. آلبالو و شکر را به صورت لایه ای داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر آب و غلیظ شود.

مرحله سوم

در یک کاسه، پنیر خامه ای و آلبالوی غلیظ شده را با هم ترکیب می کنیم. قالب مورد نظر را چرب کرد و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. نهایتا مخلوط پنیر و آلبالو را روی کیک ریخته و در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا کیک پخته شود. این کیک به دلیل آلبالو و پنیر طعم شور و ترش و شیرینی دارد که به آن طعم فوق العاده ای می دهد. وقتی کیک پخته شد آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 6 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.