طرز تهیه حلوای آلبالو خوشمزه و شیک به روش مجلسی

طرز تهیه حلوای آلبالو

طرز تهیه حلوای آلبالو , دستور پخت حلوای آلبالو

حلوای آلبالو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای آلبالو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای آلبالو
آرد۲ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
آلبالو۴ پیمانه
آب۲ لیوان
شکر۲  پیمانه
نبات۲ تکه
گلاب۱ پیمانه
وانیل½ قاشق مرباخوری

طرز تهیه حلوای آلبالو

مرحله اول

برای تهیه حلوای آلبالو خوشمزه در ابتدای کار آلبالوها را شسته و هسته آنها را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا آلبالوها کاملا پوره شوند. حالا پوره آلبالو را از صافی رد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آب آلبالو را به همراه آب، شکر و نبات درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت متوسط گذاشته تا جوش بیاید. زمانی که مخلوط آب آلبالو جوش آمد پس از ۲۰ ثانیه گلاب و وانیل را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شهد آلبالویی کاملا خنک شود. در ادامه  آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که آرد بدون تغییر رنگ بوی خامی آن گرفته شد، آنرا مجددا الک کرده و به تابه بر می گردانیم. در ادامه روغن مایع و کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم و پس از ۱ دقیقه شهد آلبالویی را در دو مرحله به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه حلوا را به صورت مداوم هم می زنیم تا شهد جذب حلوا شده و بافت حلوا کاملا لطیف و یکدست شود. در نهایت حلوا را درون ظرف سرومان ماسوره می زنیم و به همراه چای آلبالویی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 20 مرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان پیده خوشمزه و مخصوص به روش اصیل ترکیه ای

طرز تهیه نان پیده خوشمزه و مخصوص به روش اصیل ترکیه ای

طرز تهیه نان پیده نان پیده یکی از انواع نان های مخصوص ترکیه ای است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به نان بربری دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی …

طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه استیک مرغ استیک مرغ یکی از انواع غذاهای بین المللی محبوب و فوق العاده خوشمزه ای است که با گوشت مرغ تهیه می شود. برای طعم دار کردن استیک مرغ …

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و ساده با خمیر آماده یا خانگی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و ساده با خمیر آماده یا خانگی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ پیتزا مرغ و قارچ یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.