خواص آلبالو، ۱۱ مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف آلبالو

خواص آلبالو

خواص آلبالو یخ زده برای کبد در دوران بارداری کودکان اب البالو خشکه در لاغری برای مردان

آلبالو یکی از میوه های خوشمزه و بسیار محبوب فصل بهار است که شباهت زیادی به گیلاس دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات آلبالو در ادامه با چیشی همراه باشید.

خاصیت های آلبالو

درمان کبد چرب

یکی از مهم ترین خاصیت های آلبالو این است که می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. آلبالو حاوی انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد و علاوه بر سم زدایی و پاک سازی کبد می تواند به درمان کبد چرب غیر الکی نیز کمک کند.

درمان یبوست

کمبود فیبر در بدن باعث می شود مشکلاتی مثل یبوست به وجود بیاید، آلبالو از میوه هایی است که حاوی مقادیر غنی از فیبر می باشد و به همین دلیل می تواند باعث بهبود روند حرکات روده ای شود که در نتیجه به پیشگیری و درمان یبوست کمک شایانی می کند.

درمان سرماخوردگی

آلبالو به دلیل اینکه حاوی مقادیر غنی از ویتامین C می باشد می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن باعث می شود که روند پیشگیری و درمان بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا بهبود یابد.

دوران بارداری

آلبالو دارای رنگدانه های گیاهی به آنتوسیانین است که برای سلامت و تقویت مغز جنین بسیار مفید هستند. علاوه بر این آلبالو حاوی مقادیر غنی از کورستین می باشد که باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت دوران بارداری می شود. ویتامین C موجود در آلبالو هم برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.

جوان سازی پوست

یکی دیگر از خاصیت های مهم آلبالو این است که می تواند باعث رفع چین و چروک های پوست شود. آلبالو به دلیل وجود رنگدانه های گیاهی می تواند باعث افزایش سنتر کلاژن پوست شود و به همین دلیل می تواند به جوان سازی پوست کمک کند.

کاهش فشار خون

اگر با فشار خون بالا مواجه هستید می توانید از آلبالو استفاده کنید. آلبالو به دلیل اینکه حاوی انواع آنتی اکسیدان های قوی و مقادیر غنی از پتاسیم می باشد و به همین دلیل می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

درمان سنگ کلیه

همانطور که مطمئنا می دانید برای دفع سنگ کلیه باید از مایعات و مواد غذایی مدر استفاده شود. آلبالو یکی از میوه هایی است که به عنوان یک دیورتیک طبیعی محسوب می شود و به همین دلیل می تواند علاوه بر سم زدایی و پاک سازی کلیه ها به درمان سنگ کلیه نیز کمک کند.

درمان آکنه و جوش

آلبالو از میوه هایی است که خاصیت ضد باکتریایی بسیار قوی دارد می تواند التهابات پوستی را درمان کند. برای پاک سازی پوست و درمان آکنه یا جوش های صورت می توانید از آلبالو به صورت موضعی به صورت ماسک طبیعی استفاده کنید.

درمان ریزش مو

بهبود و افزایش گردش خون یکی از درمان های طبیعی برای ریزش مو می باشد. مصرف آلبالو و آب آن به دلیل وجود مقادیر غنی آهن باعث می شود که جریان خون در پوست سر بهبود یابد و به درمان ریزش مو کمک کند.

زیان های آلبالو

مصرف افراطی

آلبالو خواص بسیاری دارد ولی مانند هر ماده غذایی اگر بیش از اندازه مصرف شود می تواند باعث مشکلاتی در بدن شود. یکی از مشکلات شایع که پس از مصرف زیاد آلبالو یا آب آلبالو در بدن ایجاد می شود اسهال شدید و مشکلات گوارشی می باشد.

آلبالو در رژیم غذایی

آلبالو به دلیل  طعم ترش مزه و خاصی که دارد معمولا به صورت میوه مصرف می شود. البته از این میوه در خوراکی های بسیار استفاده می شود که از مهم ترین این خوراکی ها می توان به شربت آلبالو، کیک آلبالو، مربای آلبالو، آلبالو پلو، ترشی آلبالو، لواشک آلبالو و چای آلبالو اشاره کرد.

دسته بندی: خواص مواد غذایی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 خرداد 1399
  • منبع :
  • eatshealthy.uk
مطالب مرتبط
خواص و مضرات روغن نعناع: نگاهی دقیق به تاثیرات آن بر سلامتی

خواص و مضرات روغن نعناع: نگاهی دقیق به تاثیرات آن بر سلامتی

خواص روغن نعناع گیاه نعناع، با عطر نفس‌گیر خود، از اعضای برجسته خانواده‌ای وسیع شامل انواعی مانند نعناع فلفلی و پونه است. از برگ‌های این گیاه، روغن اسانسی به دست می‌آید که …

10 مورد از مهم ترین خواص و مضرات ارزن برای سلامتی بدن

10 مورد از مهم ترین خواص و مضرات ارزن برای سلامتی بدن

خواص ارزن ارزن یک نوع گیاه برگی است که دارای درختچه‌ است و متعلق به خانواده‌ی گندمیان است. قسمت مورد استفاده در ارزن، دانه‌های آن است که به عنوان یک غله‌ی محبوب …

خواص میخک برای زنان + فواید در دوران بارداری و قاعدگی

خواص میخک برای زنان + فواید در دوران بارداری و قاعدگی

خواص میخک برای زنان میخک، یک ادویه شگفت انگیز، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. بررسی خواص این گیاه معطر و تاثیرات آن بر سلامت زنان، موردی است که در …

توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.