طرز تهیه خورش مرغ کاری خوشمزه و مخصوص با خامه و قارچ

طرز تهیه مرغ کاری

طرز تهیه مرغ کاری تایلندی با شیر نارگیل ژاپنی ادویه کاری در مرغ خورانا کاتسو کاری با قارچ هندی با خامه ماست

خورش مرغ کاری یکی از انواع خورش های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور هند می باشد، برای مشاهده این آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ کاری در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲ تکه
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پودر کاری۱ قاشق چایخوری
کره۲۵ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت مرغ کاری

مرحله اول

برای تهیه خورش مرغ کاری خوشمزه ابتدا استخوان های سینه مرغ را خارج می کنیم و آنرا به اندازه دو برابر گوشت خورشتی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به همراه مقداری کمی روغن در یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به آرامی تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سبک شود.

مرحله سوم

حالا سیر را له کرده و به تابه اضافه می کنیم و در حدی که عطر سیر بلند شود تفت می دهیم.در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه کاری و مقداری فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

تفت دادن را ادامه می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود، سپس تکه های مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، در ادامه کره را به همراه مقداری نمک اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن کره ۵ دقیقه مرغ ها را تفت می دهیم، سپس نصف فنجان آب جوش به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ با حرارت ملایم بپزد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه خامه صبحانه را اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

پس از اضافه کردن خامه اجازه می دهیم خورش به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جا بیفتد، سپس جعفری خرد شده را اضافه می کنیم. در اخر خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.