طرز تهیه پاستا با سبزیجات خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه پاستا با سبزیجات

طرز تهیه پاستا سبزیجات با کلم بروکلی طرز تهیه پاستا سبزیجات ایتالیایی طرز تهیه پاستا گوشت و سبزیجات طرز تهیه پاستا با پیازچه طرز تهیه پاستا سبزیجات بدون خامه طرز تهیه پاستا سبزیجات با سس سفید طرز تهیه پاستا سبزیجات با خامه

پاستا با سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱ بسته
هویج۲ عدد
فلفل دلمه ای¼ پیماننه
نخود فرنگی½ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
قارچ۷ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پولبیبر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا با سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه  پاستا با سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار پوست هویج، سیب زمینی و پیاز را جدا کرده و پس از شستن به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه قارچ را شسته و پوست روی آن را با چاقو جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم و مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا قارچ ها سیاه نشوند. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز و مقداری زردچوبه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. حالا هویج، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و سیب زمینی را به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا سبزیجات را تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند، سپس قارچ را به تابه افزوده و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد و آب میان بافتی اش تبخیر شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و پودر آویشن به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و رنگ آن باز شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس به تابه می افزاییم و اجازه می دهیم آب اضافی پوره گوجه فرنگی کشیده شود. در این فاصله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. در ادامه مقداری نمک و روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و زمانی که آب به نقطه جوش رسید پاستا را به قابلمه افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اضافه کردن پاستا اجازه می دهیم درون آب جوش بماند تا نرم شود، سپس آنرا آبکشی می کنیم. در ادامه درون قابلمه مورد نظرمان مقداری روغن ریخته و ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه پاستا درون قابلمه ریخته و روی پاستا را با مخلوط سبزیجات می پوشانیم. در ادامه مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله درب قابلمه را بسته و آنرا روی شعله پخش کن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم پاستا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله یازدهم

حالا پاستا را مخلوط کرده تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس پاستا با سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت به دلخواه مقداری ریحان خرد شده و پنیر پارمزان روی پاستا ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 7 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.