طرز تهیه کیک شکلاتی دو رنگ ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک شکلاتی دو رنگ

طرز تهیه کیک شکلاتی دو رنگ , دستور پخت کیک شکلاتی دو رنگ

کیک شکلاتی دو رنگ یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی دو رنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی دو رنگ
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱٫۵ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
شیر۱ لیوان + ۱ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی دو رنگ خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روغن مایع و شیر را به تدریج به کاسه اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا یک سوم مایه کیک را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پودر کاکائو را به همراه ۱ قاشق غذاخوری شیر باقی مانده به مایه کیک جدا شده اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه کیک شکلاتی شود. حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک شکلات و ساده را به تناوب درون قالب ریخته، سپس با یک سیخ چوبی کمی مخلوط می کنیم تا رنگ ها ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.