طرز تهیه نان چربی خوشمزه و سنتی به روش جنوبی

طرز تهیه نان چربی

طرز تهیه نان چربی نان چرب با مرغ طرز تهیه نون چرب شوشتری طرز تهیه آبگوشت دزفولی کلیپ نون چربی دزفولی نون چربی خوزستان

نان چربی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل دزفول است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان چربی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
دنبه۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نخود۲ پیمانه
آلو خورشتی۸ عدد
روغن حیوانیبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان چربی

مرحله اول

برای تهیه نان چربی خوشمزه در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک کاسه مناسب حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۱۲ ساعت تا ۲۴ ساعت درون آب بماند تا به طور کامل خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله برای اینکه نفخ نخود بهتر گرفته شود، در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم تا نفخ نخود به حداقل برسد. پس از گذشت این زمان، نخود را به دو قسمت تقسیم کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن حیوانی به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد شده و زمانی که پیاز طلایی شد، به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شود. حالا دنبه را به صورت مکعبی خرد کرده و قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه دنبه را تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس نخود را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله ششم

حالا به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب اضافه کرده، سپس درب قابلمه بسته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت پخته و آب درون قابلمه کم شود. ۳۰ دقیقه آخر پخت آلو خورشتی را شسته و به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان، دنبه ها را از قابلمه جدا کرده و می کوبیم تا له شوند، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به خوبی تفت می دهیم تا روغن اضافی دنبه خارج شود.

مرحله هشتم

حالا ۱ تا ۲ ملاقه ار آب درون قابلمه جدا کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری زعفران دم کرده به تابه افزوده و نان تافتون را به این مخلوط آغشته کرده تا کاملا چرب شود، سپس درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از مخلوط نخود و گوشت روی نان ریخته و به همراه ترشی، نوشابه یا دوغ سرو می کنیم. توجه داشته باشید این نوع غذا باید خیلی چرب باشد، به همین دلیل پیشنهاد می شود برای پخت آن از روغن های ناسالم استفاده نکنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 22 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.