طرز تهیه بورک پنیر جعفری خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک پنیر جعفری

طرز تهیه بورک پنیر جعفری , دستور پخت بورک پنیر جعفری

بورک پنیر جعفری یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و ساده است که بسیار مناسب صبحانه یا عصرانه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیر جعفری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا۱ بسته
جعفری تازه۱ دسته کوچک
پنیربه مقدار کافی
مواد لازم سس
ماست۱ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن مایع½ فنجان
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه بورک پنیر جعفری

مرحله اول

برای تهیه بورک پنیر جعفری خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه مواد سس را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ را به یک کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شده و مواد ترکیب شوند. در ادامه ماست را با همزن دستی به خوبی هم زده تا روان شود، سپس به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله ماست را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا سس کاملا یکدست شود. حالا جعفری را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پنیر را به همراه جعفری درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس درون سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و دو لایه خمیر یوفکا کنار هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا روی خمیر یوفکا را با سس رومال کرده و یک لایه خمیر روی آن قرار می دهیم. در ادامه مقداری از مخلوط جعفری و پنیر به صورت پخش روی خمیر یوفکا می ریزیم، سپس روی مواد پنیری را با خمیر یوفکا می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی خمیر یوفکا را با مخلوط سس رومال کرده و ۲ تا ۳ لایه خمیر یوفکا روی آن قرار می دهیم و بین لایه ها را به سس آغشته می کنیم. حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله روی لایه آخر مقدار زیادی از مخلوط سس ریخته و به ابعاد دلخواه برش می زنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا بورک ها به مدت ۳۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی بورک ها طلایی و خوشرنگ شوند. زمانی که روی بورک ها طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و مقداری آب روی بورک ها اسپری می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت روی بورک ها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند. زمانی که بورک ها کاملا خنک شدند، آنها را از سینی فر جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 تیر 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه سالاد لبو با پنیر؛ این سالاد لاکچری رو برای مهمانی درست کنید!

طرز تهیه سالاد لبو با پنیر؛ این سالاد لاکچری رو برای مهمانی درست کنید!

طرز تهیه سالاد لبو با پنیر سالاد لبو با پنیر، یکی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین دستوراتی است که می‌توانید برای تهیه یک پیش غذا یا سالاد کنار غذای اصلی …

طرز تهیه خورش شلغم بسیار خوشمزه به روش مخصوص

طرز تهیه خورش شلغم بسیار خوشمزه به روش مخصوص

طرز تهیه خورش شلغم خورش شلغم یکی از انواع خورش های خوشمزه فصل های پاییز و زمستان است که برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه خورش قیمه لاری ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خورش قیمه لاری ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خورش قیمه لاری خورش قیمه لاری خوشمزه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شهر لار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه لاری …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.