طرز تهیه بورک پنیری خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک پنیری

طرز تهیه بورک پنیری , دستور پخت بورک پنیری

بورک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از خمیر یوفکا تهیه می شود. این غذا یک غذای سنتی ترکی است که طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بورک پنیری
نان یوفکا یا فیلو۴ عدد
پنیر لر ترکیه۱ بسته یا ۲ لیوان
جعفری یا گشنیز خرد شده۱ پیمانه
نمک و فلفلبه مقدار لازم
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایعنصف لیوان
ماست۱ لیوان
شیر یا آبسه چهارم لیوان
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه بورک پنیری

مرحله اول

توجه داشته باشید که پنیر لر ترکیه همان پنیر ریکوتا هست که برای چیز کیک آلمانی استفاده می شود. این پنیر بدون نمک و حالت پودری دارد. در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و پنیر و جعفری خرد شده را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس نمک و فلفل را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آن را کنار می گذاریم. نان یوفکا را که به شکل دایره است به دو قسمت مساوی برش می زنیم. در ادامه یک کاسه مناسب بر می داریم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ و روغن مایع و ماست و شیر را درون کاسه ریخته و با هم مخلوط می کنیم. سپس نمک اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود. سینی فر یا قالب گرد را چرب می کنیم و کنار دست می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله نصف نان یوفکا را روی میز باز می کنیم. در ادامه مقداری از مایع رومال را روی نان می ریزیم و با فرچه روی نان آن را پخش می کنیم. سپس از ترکیب پنیر و جعفری روی سطح نان به طور یک نواخت می پاشیم.

مرحله پنجم

حالا از لبه نان به سمت قسمت بریده شده، به صورت یک دست رول می کنیم، سپس رول را داخل قالب از قسمت مرکز به صورت حلزونی گرد می کنیم. باقی نان را هم به همین شکل آماده و رول می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه رول قبل به قالب اضافه می کنیم. بعد از پایان کار، مواد رومال باقی مانده را با برس به صورت یکدست روی سطح بورک می ریزیم و پخش می کنیم. سپس به دلخواه روی آن را کنجد یا سیاه دانه می پاشیم.

مرحله هفتم

فر را از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد (فرهای برقی حدود ۲۰۰ درجه سانتی گراد) گرم کرده ایم. بورک را درون فر قرار می دهیم و زمان می دهیم تا کاملا سطح بورک طلایی شود. وقتی که پخت از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 13 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.