طرز تهیه بورک بادمجان خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک بادمجان

طرز تهیه بورک بادمجان کبابی بورک بادمجان با خمیر یوفکا طرز تهیه بورک بادمجان بدون فر بورک بادمجان ترکیه

بورک بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
یوفکا بزرگ گرد۳ عدد
بادمجان بزرگ۲ عدد
فلفل سبز۲ عدد
فلفل قرمز۱ عدد
پیاز۱ عدد
شیرنصف استکان
زرده تخم مرغ۱ عدد
فلفل پرک ترکی۱ قاشق مرباخوری
کنجدبه میزان لازم
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم

طرز تهیه بورک بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بورک بادمجان خوشمزه در ابتدا بادمجان ها را شسته و کلاهک آن را جدا کنید. حالا با پوست کن، بادمجان ها را به خوبی پوست بگیرید، سپس بر روی تخته برش بادمجان ها را به شکل مکعب های ریز خرد کنید.

مرحله دوم

حالا باید اجازه دهید تا بادمجان های نگینی برای مدت ۱۵ دقیقه در آب نمک بماند. این کار باعث می شود تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد از این مدت باید بادمجان ها را از صافی رد کنید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم

پیاز را شسته و بر روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید. اجازه دهید تا پیاز کمی سبک و شفاف شود. سپس به آن ادویه و فلفل های خرد شده را اضافه کنید. چند دقیقه آن ها را تفت دهید تا رنگ پیاز برگردد.

مرحله چهارم

بعد از اینکه پیاز کمی طلایی شد؛ بادمجان های خرد شده را به آن اضافه کنید. مواد درون تابه را به خوبی با هم مخلوط کنید. حدود ۵ دقیقه دیگر نیز بادمجان ها را تفت دهید تا کمی سبک شوند. سپس حرارت را پایین آورده و در ظرف را بگذارید.

مرحله پنجم

باید اجازه دهید تا به مدت یک ربع با بخار خودش تمام مواد به ویژه بادمجان ها مغز پخت شوند. در صورت نیاز هرازگاهی در ظرف را برداشته و یکی دو بار مواد درون تابه را هم بزنید. حالا باید سس را تهیه کنید.

مرحله ششم

برای این کار نصف استکان روغن مایع را با شیر مخلوط کنید. خمیر یوفکا را بر روی سطح صاف پهن کنید و سس را به مقدار زیاد به کمک قلمو روی خمیر بمالید.سپس یک لایه دیگر از خمیر یوفکا بر روی لایه سس زده قبلی قرار دهید.

مرحله هفتم

این بار هم دوباره روی آن را سس بمالید. حالا باید خمیر را به ۸ قسمت مثلثی مساوی برش بدهید. البته ممکن است از خمیرهای مستطیل شکل استفاده کرده باشید. در این صورت باید از عرض مستطیل به صورت مثلثی برش بزنید.

مرحله هشتم

از موادی که آماده کردید یک قاشق برداشته و آن را در قسمت پهن خمیر بریزید. سپس لبه خمیر یوفکا را روی مواد داخلی تا کنید. حالا می توانید خیلی راحت آن را رول کنید. وقتی تمام رول های بروک بادمجان آماده شد؛

مرحله نهم

آن ها را درون یک سینی فر که از قبل چرب کرده اید قرار دهید. ما در دستور اشاره کردیم که نیاز به ۳ خمیر یوفکا داریم. تا اینجا دو خمیر را برای درست کردن بورک استفاده کردیم. خمیر آخری را نیز ابتدا به ۸ قسمت تقسیم کنید.

مرحله دهم

اگر قرار باشد درست همانند بورک های قبلی خمیر ها را روی هم قرار داده و سس بزنید؛ می توانید ۴ بورک دیگر نیز با این مقدار خمیر درست کنید. بعد از پیچیدن بورک ها آن ها را نیز در کنار قبلی ها روی سینی چرب فر قرار دهید.

مرحله یازدهم

بعد از چیدن بورک ها در داخل سینی فر، یک زرده تخم را با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شده و کاملا یکدست شود. سپس از یک قلموی تمیز کمک بگیرید تا روی بورک ها را به وسیه زرده تخم مرغ رومال کنید.

مرحله دوازدهم

از کنجد برای تزئین روی بورک استفاده کنید. می توانید وسط بورک را با چاقو برش دهید. در نهایت باید سینی بورک را در فر قرار دهید. فر را از ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. پس از برشته شدن بورک ها چند دقیقه گریلر را روشن می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 20 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.