طرز تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی کاسترد

طرز تهیه شیرینی کاسترد , دستور پخت شیرینی کاسترد خانگی

شیرینی کاسترد یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کاسترد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کاسترد
کره یا مارگارین۱۵۰ گرم
پودر قند۷۵ گرم
پودر هل¼ قاشق چایخوری
پودر کاسترد موزی۷۵ گرم
آرد شیرینی۱۵۰ گرم
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی کاسترد

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کره نرم شده و با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند و پودر هل را درون کاسه الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه آرد را به همراه پودر کاسترد و نشاسته ذرت درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه حاوی مخلوط کره افزوده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیفی حاصل شود. توجه داشته باشید خمیر شیرینی را ورز ندهید تا به روغن نیفتد.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر بدست آمده را درون کیسه فریزر گذاشته، سپس خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را با کمک وردنه به به قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم،، سپس اجازه می دهیم خمیرهای قالب زده شده به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر بمانند تا حالت اولیه خود را حفظ کنند.

مرحله ششم

در همین حین فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیرهای شیرینی را از فریزر خارج کرده، سپس درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا اطراف آنها کمی طلایی شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

در ادامه شیرینی های خنک شده را از سینی فر جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت روی شیرینی ها را به دلخواه با شکلات تلخ، شکلات سفید، شکلات میوه ای یا بریلو تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 تیر 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه قرابیه نسکافه خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه نسکافه خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه نسکافه این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، …

طرز تهیه کوکی زرشک خوشمزه و خوشرنگ مجلسی

طرز تهیه کوکی زرشک خوشمزه و خوشرنگ مجلسی

طرز تهیه کوکی زرشک کوکی زرشک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا با زرشک تازه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه کوکی رژیمی مغذی با گردو و کشمش به روش خانگی

طرز تهیه کوکی رژیمی مغذی با گردو و کشمش به روش خانگی

طرز تهیه کوکی رژیمی امروزه، همه ما به دنبال دستوری هستیم که هم سلامتیمان را حفظ کند و هم لذت بخش باشد. “طرز تهیه کوکی رژیمی” از سایت آموزشی چی شی، دقیقاً …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.