طرز تهیه مسقطی کاراملی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه مسقطی کاراملی

طرز تهیه مسقطی کاراملی , دستور پخت مسقطی کاراملی با شیر

مسقطی کاراملی یکی از دسرهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی کاراملی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مسقطی کاراملی
شکر½ پیمانه
شیر۲ پیمانه
نشاسته گل۳ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه مسقطی کاراملی

مرحله اول

برای تهیه مسقطی کاراملی خوشمزه در ابتدای کار شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه بدون هم زدن شکر و فقط با تکان دادن تابه اجازه می دهیم شکر کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

زمانی که شکر ذوب و کاراملی شد، ۱ پیمانه شیر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیر و کارامل کاملا آمیخته شوند. در ادامه باقی ماند شیر را به همراه نشاسته گل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا شیر و نشاسته گل را مخلوط کرده تا ترکیب شوند، سپس از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه مخلوط شیر را به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه مسقطی به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه غلظت مایه به فرنی نزدیک شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و وانیل را به آن اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مایه مسقطی را درون ظرف های مورد نظرمان ریخته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

زمانی که مسقطی خنک شد، آنرا به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان. برای مسقطی قالبی می بایست غلظت مایه مسقطی کمی بیشتر از فرنی باشد، سپس درون قالب های چرب شده می ریزیم و درون یخچال می گذاریم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 31 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.