طرز تهیه کرپ گوشت خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه کرپ گوشت

طرز تهیه کرپ گوشت

کرپ گوشت یکی از انواع غذاهای بین المللی خوشمزه است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ گوشت در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کرپ
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱٫۵ لیوان
آرد۲ لیوان
روغن مایع½ لیوان
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی کرپ
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
ذرت½ لیوان
قارچ۵ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱٫۵ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و ادویه گوشتبه مقدار کافی
مواد لازم سس بشامل
شیر۱ لیوان
کره۲۰ گرم
آرد۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرپ گوشت

مرحله اول

برای تهیه کرپ گوشت خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی کرپ را آماده می کنیم، برای این منظور گوشت را به تکه های کوچک خرد کرده و چرخ می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به همراه پیاز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت چرخ کرده را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای را به تابه می افزاییم و بلافاصله حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد.

مرحله چهارم

در ادامه ذرت را به تابه می افزاییم و کمی تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و ادویه گوشت به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها از بین برود.

مرحله پنجم

حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم و به سراغ آماده کردن خمیر کرپ می رویم، برای این منظور آرد را داخل الک می ریزیم و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه شیر را به همراه نمک و روغن مایع به کاسه می افزاییم و با همزن دستی به آرامی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و آمیخته شوند. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله ۱ ملاقه از مایه کرپ بر می داریم و درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روی کرپ حباب های ریزی ایجاد شود. در ادامه کرپ را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

حالا به همین ترتیب لایه های کرپ را درست می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. در این فاصله به سراغ آماده کردن سس بشامل می رویم.

مرحله نهم

برای درست کردن سس بشامل (نکات درست کردن سس بشامل) ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم. در ادامه آرد را به قابلمه اضافه کرده، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد کاملا از بین برود.

مرحله دهم

حالا شیر را به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا سس به غلظت فرنی برسد. در ادامه درون یک ظرف مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و یک لایه کرپ درون آن قرار می دهیم، سپس مقداری از مواد گوشتی روی آن می ریزیم.

مرحله یازدهم

در ادامه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از سس بشامل و مقداری پنیر پیتزا به صورت پخش روی مواد گوشتی می ریزیم و لایه بعدی کرپ را روی آن قرار می دهیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله دوازدهم

حالا روی کرپ گوشت را با مقدار زیادی پنیر پیتزا می پوشانیم و ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کرپ گوشت درون فر بماند تا پنیر پیتزا کاملا آب شود، سپس گریل را روشن می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم کرپ گوشت به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شده تا پنیر پیتزا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان کرپ گوشت را از فر خارج کرده و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 30 اردیبهشت 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات پودینگ سبزیجات و مرغ، یک غذای گوشتی و خمیری است که در فر تهیه می شود. این غذا با مرغ ریش ریش شده و سوسیس و …

طرز تهیه مرغ نمکی خوشمزه و مخصوص به روی رستورانی

طرز تهیه مرغ نمکی خوشمزه و مخصوص به روی رستورانی

طرز تهیه مرغ نمکی مرغ نمکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی در شهرهای مختلف کشور تهیه می شود. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به مرغ …

طرز تهیه ماست و خیار یونانی زاتزیکی خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه ماست و خیار یونانی زاتزیکی خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه ماست و خیار یونانی زاتزیکی zatziki یا ماست و خیار یونانی ترکیبی از ماست یونانی، خیار رنده شده‌ ،شوید، سیر و …می باشد که یونانی‌ها در کنار بسیاری از وعده‌های …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.