طرز تهیه کرپ اسفناج خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه کرپ اسفناج

طرز تهیه کرپ اسفناج پنیر قارچ رول مرغ فینگر فود کرپ اسفناج و پنیر

کرپ اسفناج یک پیش غذا یا در مواردی یک وعده شام محسوب می شود که طعم خوبی دارد. ابتدا کرپ جدا گانه طبخ می شود و با مواد گوشتی و اسفناجی پر می شود. سپس به صورت رول با خامه و پنیر پارمزان در فر قرار می گیرد. این غذا را می توان به صورت تک نفره نیز تهیه نمود و در مهمانی ها به عنوان عصرانه یا پیش غذا تهیه و سرو نمود. این غذا برای کودکانی که مایل به خوردن اسفناج نیستند توصیه می شود. اسفناج علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، سرشار از آهن است و می تواند جهت درمان کم خونی استفاده شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۵۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
کره۵۰ گرم
پنیر پارمزان۱۵۰ گرم
سبزیجات برای طعم و مزهبه مقدار لازم
آب۱۰۰ میلی لیتر
روغن برای سرخ کردنبه مقدار لازم
مواد داخل کرپ
اسفناج۳۰۰ گرم
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر خرد شده۱ قاشق چای خوری
روغن نباتی۳۰ میلی لیتر
نمکبه مقدار لازم
خامه۲۰۰ میلی لیتر
پنیر پارمزان رنده شده۵۰ گرم

دستور پخت کرپ اسفناج

مرحله اول

برای تهیه کرپ خوشمزه با اسفناج در ابتدای کار پنکیک یا کرپ را تهیه می کنیم. برای این کار، ابتدا یک کاسه بر می داریم. تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. و هم می زنیم تا از لختگی در آید. کره را که روی بخار کتری ذوب کرده ایم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس مخلوط می کنیم تا یکدست شود. شیر و شکر و نمک را به مخلوط تخم مرغی اضافه کرده و هم می زنیم. سپس آرد و بکینگ پودر را که با هم مخلوط کرده ایم درون مایه تهیه شده، الک می کنیم و دوباره مجددا هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

سپس آب گرم را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله، سبزیجات ریز خرد شده و پنیر رنده شده را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا مایه یک دستی بوجود آید. یک تابه نچسب بر می داریم و کف آن را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت قرار می دهیم. وقتی تابه داغ شد، مایه کرپ را درون آن می ریزیم. وقتی شروع به حباب زدن کرد، کرپ را پشت و رو می کنیم تا طرف دیگر آن نیز پخته و طلایی شود. کرپ های پخته شده را درون یک ظرف کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. کی تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله ششم

گوشت چرخ کرده را به ماهی تابه اضافه کرده تفت می دهیم تا خوب سرخ شود و له می کنیم تا به صورت گلوله ای باقی نماند. اسفناج های خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی اسفناج ها پخته شد، در این مرحله سیر خرد شده و نمک را به آن اضافه کردیم.

مرحله هفتم

سپس حدود ۳ تا ۵ دقیقه تفت می دهیم تا کامل بپزد. سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود. پنکیک ها را دانه به دانه برداشته و داخل آن گوشت می ریزیم و رول می کنیم. یک ظرف را بر می داریم و کف آن را با روغن چرب می کنیم.

مرحله هشتم

پنکیک های رول شده را درون آن و کنار هم، می چینیم. سپس خامه و پنیر رنده شده را روی آن می پاشیم و در فری که از قبل گرم کرده ایم به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته و روی آن طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.